laten betalen voor parkeren op prive terrein

fastlane
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

laten betalen voor parkeren op prive terrein

#1 , 28 aug 2018 00:43

beste

ik zit met enkele autostaanplaatsen op het terrein van de residentie ,volledig afgezet en toegankelijk via een poort.
Bijna dagdagelijks staan er auto s op deze private parking die er niet horen.

Kan ik deze profiteurs laten betalen voor het gebruik van deze parkings?

Dit door middel van een dagelijks vast bedrag.

Notering van nummerplaat met foto en tijdstip.

Is dit wettelijk of kan dit in een wettelijk jasje worden ingepakt?

Bijvoorbeeld bij vermelding op een bord welke de gevolgen zijn voor gebruik van deze.
Alvast bedankt

Mvg

F L

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 28 aug 2018 00:49

En hoe gaat u de eigenaars van die wagens de rekening presenteren? U kan geen nummerplaatgegevens opvragen en wie dat wel kan zal u die niet geven.

Enige manier is een duidelijk zichtbaar reglement afficheren (met verwijzing naar relevante aritkels Veldwetboek) en overtreders vastzetten met een wielklem die pas verwijderd wordt na betaling.

Ik vermoed dat minstens de toegangsweg een mede-eigendom is, dus is dit eerder een taak voor de VME.
"sowieso" schrijf je zo.

eylis
Berichten: 8840

#3 , 28 aug 2018 08:56

Plaats dat bord met de parkingtarieven goed zichtbaar. Neem eens 1 dag vrij en stap dan naar elke wagen die zich parkeert met een bonnetjesrol. Vraag de parkeerder te betalen. Ik heb het voor mijn woning al een paar keer gedaan. Het levert wel iets op , want de mondelinge reclame doet zijn werk ook :-)

Reclame

Franciscus
Berichten: 38590

#4 , 28 aug 2018 15:34

Hier en naar de andere topics kan u gaan bij uitgebreid zoeken met zoekwoord wielklem en auteur Franciscus
http://www.juridischforum.be/forum/view ... em#p246475

LeenW
Berichten: 12824

#5 , 28 aug 2018 15:38

Als je geld gaat vragen, moet je ook in orde zijn met de btw. Dat geeft misschien meer zorgen dan een paar verkeerd geparkeerde wagens?

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 28 aug 2018 23:55

ik zit met enkele autostaanplaatsen op het terrein van de residentie ,volledig afgezet en toegankelijk via een poort.
Poort dicht doen ?

Parkeerbeugels ?

Kan ik deze profiteurs laten betalen voor het gebruik van deze parkings?
U laat hen takelen ...
Op uw kosten, die u nadien terugvordert van de parkeerder
Bijvoorbeeld bij vermelding op een bord welke de gevolgen zijn voor gebruik van deze.
Verwijzen naar veldwetboek art. 87.8°

Thomas Morus
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#7 , 29 aug 2018 00:00

"ik zit met enkele autostaanplaatsen op het terrein van de residentie"
Zijn die autostaanplaatsen uw private eigendom?
Of van wie zijn ze wel?
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Terug naar “Andere”