Gas boete

Amin
Topic Starter
Berichten: 47
Juridisch actief: Nee

Gas boete

#1 , 13 aug 2018 19:43

Hallo weet er iemand hoe het komt ik teken bezwaar voor gas boete en normaal moet ik binnen de 30 dagen een antwoord krijgen maar tis nu al 2 maanden en nog steeds geen antwoord.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
WP002
Berichten: 1479

#2 , 13 aug 2018 19:46

Iets meer info zou welkom zijn...

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 13 aug 2018 19:47

Zelf eens lezen:
http://www.gasboetes.be/wp-content/uplo ... dboete.pdf

-
"""De ambtenaar dient zijn beslissing te motiveren, d.w.z. op begrijpelijke wijze de feitelijke en juridische gronden vermelden waarop de beslissing steunt. Kennisgeving van de beslissing: De sanctionerende ambtenaar brengt de overtreder per aangetekende brief op de hoogte van de beslissing.
De sanctionerende ambtenaar moet de boete opleggen binnen de zes maanden , te rekenen vanaf de dag van ontvangst van de vaststellingen of van het afschrift van het proces-verbaal van de vaststellende ambtenaar. """

Dus heeft nog enkele maanden de tijd.

Reclame

Jo23
Berichten: 378
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 aug 2018 20:19

Beste

Altijd aangetekend bezwaar indienen (je kan dit bezwaar rechtstreeks richten naar de burgemeester), zoveel mogelijk objectieve elementen gebruiken en best vermelden dat je in elk geval je rechtsbijstand verzekering zal inschakelen en de boete zal betwisten voor de rechtbank.

Uiteraard heeft dit enkel zin indien je over een aantal objectieve elementen beschikt om de boete te betwisten, anders kan je de boete ook gewoon betalen. Bepaalde GAS boetes dienen eerder om extra inkomsten te genereren...

Franciscus
Berichten: 38583

#5 , 13 aug 2018 22:55

Burgemeester????
Het is de sanctionerende ambtenaar die bevoegd is en die hoeft niet naar de burgemeester te luisteren.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 14 aug 2018 02:18

Hallo weet er iemand hoe het komt ik teken bezwaar voor gas boete en normaal moet ik binnen de 30 dagen een antwoord krijgen maar tis nu al 2 maanden en nog steeds geen antwoord.
Termijn is 6 maanden na dat vaststelling aan GAS ambtenaar verstuurd is

Amin
Topic Starter
Berichten: 47
Juridisch actief: Nee

#7 , 14 aug 2018 11:28

Hallo heb de boete al gekregen 2 maanden geleden heb bezwaar getekend en gestuurd maar heb nog geen antwoord terug gekregen omdat er stond 30dagen krijg je een antwoord

WP002
Berichten: 1479

#8 , 14 aug 2018 16:49

Nogmaals: meer informatie graag. Waar was de gasboete voor, in welke gemeente is ze uitgeschreven etc.

Amin
Topic Starter
Berichten: 47
Juridisch actief: Nee

#9 , 14 aug 2018 17:17

Het was in Antwerpen (Hoboken) en gas boete was voor parkeren op verhoogde berm ( aarde) waar ik woon.

Lanox
Berichten: 3518
Juridisch actief: Nee

#10 , 14 aug 2018 17:34

Hallo heb de boete al gekregen 2 maanden geleden heb bezwaar getekend en gestuurd maar heb nog geen antwoord terug gekregen omdat er stond 30dagen krijg je een antwoord
Naar wie heeft u uw bezwaar gestuurd? Politierechtbank hoop ik voor u.

Franciscus
Berichten: 38583

#11 , 14 aug 2018 17:40

In feite is het via wegcode een veel hogere bestraffing
Is een 2de graad overtreding art 24, wegcode lid 1,1°, 2°, 4°, 5° en 6°
Deze overtredingen worden gestraft met een geldboete van 20 euro tot 250 euro.(x8 opdeciemen)


19° Het is verboden een voertuig te laten stilstaan of te laten parkeren op elke plaats waar het duidelijk een gevaar zou kunnen betekenen voor de andere weggebruikers of waar het hun onnodig zou kunnen hinderen, inzonderheid :

op de trottoirs en, binnen de bebouwde kommen, op de verhoogde bermen, behoudens plaatselijke reglementering;
op de fietspaden en op minder dan 3 meter van de plaats waar de fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen verplicht zijn het fietspad te verlaten om op de rijbaan te rijden of de rijbaan te verlaten om op het fietspad te rijden;
op de oversteekplaatsen voor voetgangers, op de oversteekplaatsen voor fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen en op de rijbaan op minder dan 3 meter vóór deze oversteekplaatsen;
op de rijbaan in de onderbruggingen, in de tunnels en behoudens plaatselijke reglementering onder de bruggen;
op de rijbaan nabij de top van een helling en in een bocht wanneer de zichtbaarheid onvoldoende is.

Terug naar “Andere”