stalking... klacht indienen of niet. prive nr? dacht dat dit niet meer mogelijk was in belgie?

mogwai
Topic Starter
Berichten: 26

stalking... klacht indienen of niet. prive nr? dacht dat dit niet meer mogelijk was in belgie?

#1 , 04 aug 2018 14:39

hoi,

ik heb een lotto nr voor stalking gewonnen blijkbaar. in minder dan twee jaar tijd heb ik een tweede persoon die me belaagd.

deze persoon is mentaal onstabiel. ik hou het zo kort als mogelijk zodat het geen soap verhaal wordt.

ik reageerde maanden niet op de vloed van berichten van iemand die ik "ontmoette online" via tinder, en blokkeerde haar uiteindelijk een dik jaar later (constant ongevraagde naaktfoto's van 'r krijgen, en de raarste vragen over mn prive leven). diezelfde dag nadat ik haar blokkeerde op whatsapp na de zoveelste vloed van foto's krijg ik van haar nr belletjes, en ook van een prive nr.

ik merk dat in de 3 keer dat ik reageerde op de dagelijkse belletjes het erger wordt. ze dreigt dat ze me weet te wonen, en tot zover ik haar berichten nog lees plant ze een klacht tegen mij voor wat zei me juist aandoet (bellen + ongevraagd foto's opsturen -> ik heb in gans mijn leven nog nooit een naaktoto naar iemand gestuurd dus ze mag beter goed zijn in photoshoppen).

in mijn voorlaatste bericht heb ik heel vriendelijk gevraagd me met rust te laten, toen ze antwoordde met onsamenhangende zinnen en eindigde met '"ik heb al uw gegevens *****" (mijn naam was niet goed gespeld), antwoorde ik weer vriendelijk met "laatste kans, laat me gerust aub anders ga ik echt naar de politie moeten..". in totaal heb ik haar 1 x teruggebeld en 3 berichten teruggestuurd (4 fouten om te doen met een stalker - dat voedt hen blijkbaar...)

weet iemand iets van prive nrs af? geld dit als bewijs? ik kan niet bewijzen dat prive nr van haar is , maar het volgt wel telkens nadat ze met haar eigen nr belde.

kan de politie eenvoudig nagaan op mijn telefoon hoeveel iemand u gebeld heeft in een maand? ik heb een lijst op mijn android telefoon, maar die is enkel recent.

ze zegt NU dat ze belletjes krijgt van "#t#" ("t" is eerste letter van mijn voornaam), en lijkt te werken aan een gefabriceerd verhaal waar ze bij de politie niet mee zullen lachen wegens valse aangifte (of ze moet een pro zijn in het opmaken van een valse aangifte die de politie als echt ziet).

mevrouw lijkt in een callcenter te werken? ondertussen heb ik apps geinstalleerd die privenrs blokkeren van 1 bepaald iemand/zone (andere prive nrs komen erdoor), en die tonen dat ze dagelijks me belt.

ik wil geen klacht indienen want alles escaleert dan met dit soort mensen, maar proactief werken is misschien beter?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
WP002
Berichten: 1479

#2 , 04 aug 2018 14:56

Het eerste wat u moet doen is van telefoonnummer veranderen!

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 04 aug 2018 16:14

U kan aangifte doen bij de ombudsdienst telecom.
Politie zal u daarvoor ook naar die dienst doorverwijzen.
Voor de andere feiten aangifte bij de politie zelf. Inbreuk Belaging

Reclame

Oude Belg
Berichten: 3192

#4 , 04 aug 2018 18:02

Als iemand u wil bellen, maar niet wil dat u het nummer ziet, toetst hij, voor het nummer, #31# in. Dan komt er "privé nummer" op uw scherm in plaats van zijn naam/nummer.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 04 aug 2018 23:59

ik wil geen klacht indienen want alles escaleert dan met dit soort mensen,
Dat is exact wat u wel moet doen :!:
U vroeg reeds dat ze u niet meer zou contacteren
Ze blijft dat doen = belaging, zeker als er dreigementen bij te pas komen


Berichten bijhouden.

Terug naar “Andere”