OCJ

OCJ

Andy1880
Topic Starter
Berichten: 48
Juridisch actief: Nee

OCJ

#1 , 02 aug 2018 20:39

Geachten,

mijn ex-vrouw haar beste vriendin heeft recht op 1 dag bezoek van haar kinderen per week, dat is ook de enige dag dat mijn ex zelf een vrije dag heeft die ze dan op moet offeren. Iedereen die haar vriendin kent weet dat ze er niet vies van is om mensen onder druk te zetten met alle gevolgen van dien. Mijn ex dient achteraf een verslag te maken van hoe de dag verlopen is van begin tot einde.
Via via kwamen deze verslagen ook bij mij terecht, ik ken de papa van die kinderen goed en ga daar regelmatig op bezoek, als ik de verslagen bekijk en luister naar de kinderen die juist terug zijn van bij hun moeder staat er enkel de goede dingen in dat verslag en de dingen die minder zijn niet. Het is mogelijk dat haar beste vriendin haar bepaalde dingen in het oor heeft gefluisterd. Nu is mijn ex bezorgd dat ze hierdoor problemen kan krijgen en haar eigen zoon kan verliezen als de volledige waarheid gekend is bij de dienst jeugdzorg.

Ik hoop eerlijk gezegd dat dit niet mogelijk is dat ze mijn ex haar kind zouden afnemen omwille van dit gehele voorval want ze krijgt ook heel veel stank voor dank van haar beste vriendin. Mijn ex-vrouw had sinds kort een nieuwe relatie met de neef van haar beste vriendin, naargelang dat feit vond ik het al niet kunnen dat zij dan nog langer toezicht kon houden en neutraal een verslag zou kunnen doorgeven. Haar nieuwe relatie liep al snel op de klippen, haar beste vriendin had haar neef gepusht om iets met mijn ex te beginnen om mij en nog iemand op hun paard te krijgen. Zo op deze manier loopt het vroeg of laat helemaal fout.

Mijn ex-vrouw had na de breuk en het gebroken hart tijd nodig voor zichzelf en zou op de bezoekdag van de kinderen gaan uitwaaien aan zee omdat ze heel erg gekwetst is, maar daar had haar beste vriendin en haar partner blijkbaar niet al te veel begrip voor wat ik al heel grof vond. Ik wil kost wat kost vermijden dat mijn ex haar zoon zou kwijtspelen door deze wespennest.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8836

#2 , 02 aug 2018 21:24

Sorry, maar ik krijg kop nog staart aan dit verhaal; Om te beginnen waarom (en in opdracht van wie??) moet uw ex-vrouw op haar vrije dag, verslagen maken van de bezoekdagen van haar vriendin? En waarom leest u die? En wat is uiteindelijk uw juridische vraag?

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 02 aug 2018 21:51

Werkt uw ex voor een dienst die belast is met supervisie.
Indien ze dat doet voor een vriendin en dan 'betwistbare' verslagen maakt + belangenvermenging..........
U weet wat OCJ wil zeggen?

Reclame

Andy1880
Topic Starter
Berichten: 48
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 aug 2018 10:12

Ze deed inderdaad supervisie voor de kinderen van haar beste vriendin en ik vond dat persoonlijk al geen goed idee omdat het de kans zou vergroten dat er dingen zouden worden achtergehouden. Ik heb dit altijd al verdacht gevonden en ik ken haar beste vriendin ook en ik weet dat ze alles naar haar hand wilt zetten en er niet vies van is om mensen onder druk te zetten.

Nu sinds gisteren zijn mijn ex-vrouw haar ogen eindelijk open gegaan en heeft ze ontdekt wat voor iemand haar zogezegde beste vriendin is.

Wat mijn vraag concreet is: Kan mijn ex iets ten laste worden gelegd indien ze er achter komen dat bepaalde dingen van de supervisie niet vermeld zijn geweest die hadden moeten vermeld moesten worden? Kan men haar vervolgen of kan men haar eigen zoon afnemen hierdoor? Ik wil er echter alles aan doen om te voorkomen dat ze in problemen komt.

Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#5 , 03 aug 2018 12:20

Het zou helpen als je zegt wat uw ex-vrouw heeft proberen te verdoezelen.
Want daar komt het blijkbaar op neer: getuige zijn van iets onwettigs en na te laten daar correct op te reageren.

Dus: waarvan was ze nu eigenlijk getuige? Heeft een kind een marshmallow teveel gegeten of waren er pedofiele marsmannetjes aan het werk die daarna zijn weggevlucht in hun UFO?

Eén en ander maakt wel verschil.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Andy1880
Topic Starter
Berichten: 48
Juridisch actief: Nee

#6 , 04 aug 2018 10:07

De moeder van die kinderen begint 's morgens vanaf een uur of 8 al bier te zuipen, wanneer de kinderen dan toekomen zien ze die bierblikjes staan en zonder schaamte zegt de moeder dan zelf tegen haar kinderen dat ze die 's ochtends al heeft leeggedronken, zo'n dingen horen toch doorgegeven te worden naar mijn mening. Het oudste kind is amper 10 jaar, dus je kan je al wel voorstellen wat voor beeld en idee dit moet geven voor de nog jongere kinderen.

Franciscus
Berichten: 38583

#7 , 04 aug 2018 15:57

Als uw ex werkt voor een dienst die supervisie doet voor omgangsrecht vonnissen én ze doet dat voor een vriendin én geeft dan nog eens valse verslagen door kan u best
- ofwel contact opnemen met die dienst
- ofwel een brief schrijven naar de jeugdrechtbank / aangifte doe bij de de dienst jeugdzorg van uw lokale politiezone.

Andy1880
Topic Starter
Berichten: 48
Juridisch actief: Nee

#8 , 04 aug 2018 19:43

De vader van de kinderen geeft de kinderen niet meer mee tot het voor de jeugdrechtbank komt en gaat ook getuigen oproepen die onder ede verklaren dat zij als supervisie onder dwang de verslagen moest typen, dit heeft ze tegen de vader van de kinderen gezegd en is mogelijk zelfs opgenomen op 2 gsm-toestellen.

Terug naar “Andere”