Bus Boete Italie

Dentimo
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Bus Boete Italie

#1 , 23 jul 2018 10:15

Beste,

Op verlof in Rome heb ik en mijn vrouw een onterechte boete gekregen voor zwart rijden met de bus ( ik stapte op de bus om te vragen of ik daar of waar ik een ticket kon kopen en de man gaf mij gewoon een boete voor rijden zonder ticket) omdat dit om 100 euro per persoon gaat zou ik willen of ik dit moet betalen en of ik dit kan aanvechten. kan iemand mij hier mee helpen ? Zij hebben mijn paspoort genomen en die van mijn vrouw. De boete was niet opgesteld in mijn landsstaal maar in het italiaans. Als ik binnen de 5 dagen betaal was de kost de helft.

Met vriendelijke groeten,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
willyboy
Berichten: 897

#2 , 23 jul 2018 12:32

De bus had nog geen meter gereden toen dat je de ticket vraag stelde ? Paspoort afgenomen ? Denk je dat uw boete in het Nederlands moet zijn in Italie ?

Didymus
Berichten: 2061

#3 , 23 jul 2018 12:35

Stuur in het Engels een verweer naar de busmaatschappij; baat het niet dan schaadt het niet. Trenitalia heeft mij zo 2 jaar geleden een onterechte boete terugbetaald.
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

Dentimo
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 jul 2018 14:02

@ willy om het 100% volledig te maken ging het zo: Ik stapt op de bus vroeg aan de man die de controle deed of ik een kaartje kon kopen. ik dacht dat hij ze verkocht. Hij gaat tussen mij en de deur staan zo ik er niet meer af kon de deuren sluiten. zijn collega komt achter mij staan vraagt naar mijn kaartje en schrijft mij onmiddelijke een boete uit. Ik moet ze niet direct betalen maar heb 5 dagen tijd aan 50 euro en vanaf dan is het 100 euro + 4eur adminstratief.

Franciscus
Berichten: 38594

#5 , 24 jul 2018 19:59

Dat is gijzelen van twee personen.

Terug naar “Andere”