Inbeslagname laptop

Bartnan
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Inbeslagname laptop

#1 , 20 jul 2018 14:16

Beste forum bezoekers,
Over 14 dagen moest ik me aanmelden bij de politie, dus ik naar wijkkantoor waar ik werd beschuldigd van een feit van oplichting. Op het moment dat dat feit zou hebben plaatsgehad was ik 100 km verwijderd van de plaats waar het feit gebeurde. Bij de vraag of ze niet gewoon het ip adres en mijn getuige ondervragen werd me de vraag gesteld of ze een huiszoeking mochten doen en aangezien ik niets te verbergen had ging ik hiermee akkoord. Na niets gevonden te hebben besloten ze de laptop van mijn zoon in beslag te nemen, toen ik achter een formulier of pv van deze inbeslagname vroeg melden ze me dat ze dat in mijn bus gingen steken. Nu 2 weken later heb ik nog steeds niets ontvangen en vraag me af of dit wettelijk is. Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Likes
Berichten: 309
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 jul 2018 16:31

Er is geen wettelijke verplichting om u een document te overhandigen bij een inbeslagname. Het dient wel vermeld te worden in het proces-verbaal, maar daar krijgt u geen kopie van

Issued
Berichten: 1227

#3 , 20 jul 2018 16:57

reactie hierboven is correct

Reclame

Franciscus
Berichten: 38590

#4 , 20 jul 2018 21:26

Bij een beslagname ter plaatse wordt een blauw document achtergelaten gekleefd of achtergelaten op het voorwerp.
Bij beschuldiging zit u al vééél verder in een gerechtelijke procedure nu bent u verdachte.

Terug naar “Andere”