boete voor foto van fout parkeren

automobilist52
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

boete voor foto van fout parkeren

#1 , 05 jul 2018 12:59

ik stond voor 5 minuten ergens verkeerd geparkeerd, en toen ik terug naar mijn auto ging, stond er een man (een gewone burger) mij op te wachten en dreigde een foto van mijn fout geparkeerde wagen naar de politie te sturen en zei dat ik dan een boete zou krijgen. Nu vraag ik mij af, kan je een boete krijgen als iemand een foto stuurt van je wagen die fout geparkeerd staat zonder de politie aanwezig is?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#2 , 05 jul 2018 13:33

neen, u zal geen boete krijgen

politie zal u misschien contacteren om u een tik op de vingers te geven

Blaatpraat
Berichten: 3793

#3 , 05 jul 2018 21:06

Tenzij die persoon een beëdigd persoon is, zal dit niets uitmaken.
Ze kunnen hooguit de politie contacteren, die dit zelf moet komen vaststellen. Een foto bewijst niets in deze (bewijs niets van datum, noch of u stil stond of parkeerde, kan ook gephotoshopt zijn, enzovoort).

Reclame

Meeboo
Berichten: 1488

#4 , 05 jul 2018 21:18

sterker nog, als deze persoon een foto van uw wagen met zichtbare nummerplaat openbaar maakt, is deze strafbaar dacht ik.
ik had de man zijn naam gevraagd en hem daarop gewezen, hij zal rap een toontje lager gezongen hebben

Franciscus
Berichten: 38592

#5 , 06 jul 2018 00:02

Dan mag er geen enkel auto met een nummerplaat nog op straat staan.
U mag die foto niet publiek maken maar u mag die wel nemen.

Meeboo
Berichten: 1488

#6 , 06 jul 2018 06:58

ja het is het openbaar maken wat strafbaar is he ;-)

maar een beetje afdreigen in zo een geval kan geen kwaad lijkt me

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 06 jul 2018 08:30

Als ik in een straal van 500 meter waar ik meestal verblijf een foto maak van de verkeerd geparkeerde wagens, en de politie geeft me 5€ per foto kan ik elke dag in een luxe restaurant gaan eten met mijn vriendin.

Er rijd bij ons een agent die dienst doet met de motor, en als deze paar keer per week rond rijd maakt hij foto's en ik denk dat deze man die ook maar zijn werk doet toch wel enkele uren nadien werk geeft om dit allemaal op papier uit te schrijven.

Dit zou mooi worden als iedereen een fotoke maakt van fout geparkeerde wagens :lol: :lol:
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#8 , 06 jul 2018 09:07

Dit zou mooi worden als iedereen een fotoke maakt van fout geparkeerde wagens :lol: :lol:
Vadertje staat en zijn vazal fiscus zouden niet meer weten waar hun geld aan opdoen :lol:

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#9 , 06 jul 2018 09:56

Afbeelding
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Andere”