Psychiatrie en wapenvergunning

flafla
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

Psychiatrie en wapenvergunning

#1 , 04 jul 2018 17:10

Goeiedag, ik ben dit jaar opgenomen geweest in de psychiatrie wegens een eetstoornis.

stel dat ik in de toekomst lid wil worden van de lokale schietclub, is het dan uitgesloten dat ik een wapenvergunning kan krijgen of is het niet zwart/wit wanneer het om collocatie/psychiatrie gaat?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 04 jul 2018 20:45

In het kort als het eens collocatie via parket betreft of er door politie bepaalde tussenkomsten gedaan zijn, dan bestaat inderdaad die kans.
Politie weet dat er een collocatie was maar weet de redenen niet want dat valt dan weer onder medisch beroepsgeheim

flafla
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 jul 2018 12:23

Bedankt voor het antwoord, er kwam enkel politie bij toen ze mij van de spoed afdeling naar de psychiatrie voerden in een brandweerwagen.

De collocatie was beslist door de gerechtsdokter nadat ik weigerde om op vrije wil naar de psychiatrie te gaan.
misschien zou ik beter eens een telefoontje doen met de lokale politie ivm hiermee.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 jul 2018 12:31

Is het een goed idee om slapende honden waker te maken ???
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

flafla
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#5 , 06 jul 2018 12:02

wat wil je daarmee zeggen?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 06 jul 2018 12:46

wat wil je daarmee zeggen?
Gewoon niet bellen naar de politie maar proberen te weten te komen van andere.

Als je naar de politie belt kan er gebeuren dat daar ook een belletje afgaat en dat het moeilijk kan worden om een vergunning te krijgen.

Je moet zeker elk jaar een bewijs van goed gedrag en zeden voorleggen, ik denk niet dat dit vermeld word !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

flafla
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#7 , 07 jul 2018 10:53

wat wil je daarmee zeggen?
Gewoon niet bellen naar de politie maar proberen te weten te komen van andere.

Als je naar de politie belt kan er gebeuren dat daar ook een belletje afgaat en dat het moeilijk kan worden om een vergunning te krijgen.

Je moet zeker elk jaar een bewijs van goed gedrag en zeden voorleggen, ik denk niet dat dit vermeld word !
Ok bedankt voor de info. maar ik moet toch zoiezo via de politie om een vergunning aan te vragen of niet?

KrisP
Berichten: 145

#8 , 07 jul 2018 11:20

In elk geval zal u bij een aanvraag voor een wapenvergunning een medisch attest dat bevestigt dat u in staat bent een wapen te manipuleren zonder gevaar voor uzelf of voor anderen moeten voegen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#9 , 07 jul 2018 12:40

wat wil je daarmee zeggen?
Gewoon niet bellen naar de politie maar proberen te weten te komen van andere.

Als je naar de politie belt kan er gebeuren dat daar ook een belletje afgaat en dat het moeilijk kan worden om een vergunning te krijgen.

Je moet zeker elk jaar een bewijs van goed gedrag en zeden voorleggen, ik denk niet dat dit vermeld word !
Ok bedankt voor de info. maar ik moet toch zoiezo via de politie om een vergunning aan te vragen of niet?
Het is je club die de vergunning aanvraagt bij de provincie, die verwittigen de plaatselijke politie, en dan komt er iemand van de politie die zich bezig houd met wapenvergunningen.
Als je alleen woont ga je moeten tonen waar je het wapen gaat bewaren, en waar je de munitie gaat bewaren, je club leg je wel uit hoe dit juist moet .

Ook het vervoer van huis naar club en omgekeerd dit leren ze u wel, want het is niet de bedoeling dat je met je wapen rond rijd naar een fuif of naar je werk !!!!!!
Het is niet omdat je een vergunning(sport) opzak geeft dat je wapens mag dragen of zo maar vervoeren.

Je zal ook een klein examen moeten afleggen in je club, maar daar leren ze u dit wel.

Als er iemand bij u in woont moeten zij ook hun goedkeuring geven !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

flafla
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#10 , 08 jul 2018 01:26

Gewoon niet bellen naar de politie maar proberen te weten te komen van andere.

Als je naar de politie belt kan er gebeuren dat daar ook een belletje afgaat en dat het moeilijk kan worden om een vergunning te krijgen.

Je moet zeker elk jaar een bewijs van goed gedrag en zeden voorleggen, ik denk niet dat dit vermeld word !
Ok bedankt voor de info. maar ik moet toch zoiezo via de politie om een vergunning aan te vragen of niet?
Het is je club die de vergunning aanvraagt bij de provincie, die verwittigen de plaatselijke politie, en dan komt er iemand van de politie die zich bezig houd met wapenvergunningen.
Als je alleen woont ga je moeten tonen waar je het wapen gaat bewaren, en waar je de munitie gaat bewaren, je club leg je wel uit hoe dit juist moet .

Ook het vervoer van huis naar club en omgekeerd dit leren ze u wel, want het is niet de bedoeling dat je met je wapen rond rijd naar een fuif of naar je werk !!!!!!
Het is niet omdat je een vergunning(sport) opzak geeft dat je wapens mag dragen of zo maar vervoeren.

Je zal ook een klein examen moeten afleggen in je club, maar daar leren ze u dit wel.

Als er iemand bij u in woont moeten zij ook hun goedkeuring geven !
ja ik ben er van bewust dat ik het nergens anders mag en ga gebruiken dan in de club.

bedankt voor de info!

Terug naar “Andere”