Rijbewijs gestolen vlak voor reis

gadidi123
Topic Starter
Berichten: 4

Rijbewijs gestolen vlak voor reis

#1 , 04 jul 2018 11:53

Ik vertrek zaterdagnacht op reis en mijn rijbewijs is gestolen. Ik heb dit reeds gemeld aan de politie en een nieuwe aanvraag gestart. Alles hangt nu af van de snelheid van het proces of ik al dan niet mijn rijbewijs op tijd zal hebben.

Mijn vraag is of ik met mijn bewijs van diefstal in het buitenland mag rijden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12826

#2 , 04 jul 2018 13:19

Ik dacht dat dit alleen binnen BE mocht, maar niet 100% zeker.

BloodNight
Berichten: 621

#3 , 04 jul 2018 15:05

Zelf in België is het niet toegelaten om met dit document te rijden. Enkel het rijbewijs zelf is geldig.

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3793

#4 , 04 jul 2018 15:34

Enkel in BE mag je hiermee rijden, zoals vermeld staat op het document dat je ontvangen hebt.
Een vijftal jaar geleden stond dit toch vermeld op dit officieel document.

Daarnaast heb je helaas pech met de huidige regeling (die al sinds 2013 bezig is):
In 2013 is de spoedprocedure afgeschaft (bijbetalen waarbij je je rijbewijs de dag nadien al kon hebben), omdat het de bedoeling was dat dit standaard zou worden.
Tegenwoordig... duurt het nog steeds 5 werkdagen, maar de spoedprocedure is niet teruggekeerd.

Issued
Berichten: 1227

#5 , 04 jul 2018 16:41

Zelf in België is het niet toegelaten om met dit document te rijden. Enkel het rijbewijs zelf is geldig.
Dit is correct. je attest van verlies is geen geldig rijbewijs of een vervanging ervan. Je mag er niet mee in belgie rijden (dit wordt wel gedoogd)
In het buitenland kan je er niets mee doen.

Franciscus
Berichten: 38592

#6 , 04 jul 2018 20:48

Alleen naar huis en naar gemeentehuis werd gedoogd.

Terug naar “Andere”