Uitnodiging tot verhoor (Politie)

Bert Bibbers
Topic Starter
Berichten: 64
Juridisch actief: Nee

Uitnodiging tot verhoor (Politie)

#1 , 28 jun 2018 13:31

De agent die mij wenst te verhoren vertrouw ik niet. Sterk vermoeden van partijdigheid.

Kan ik eisen dat een andere agent mijn verhoor afneemt?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Likes
Berichten: 309
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 jun 2018 15:03

Eisen niet, vragen kan wel

Bert Bibbers
Topic Starter
Berichten: 64
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 jun 2018 15:16

Dank U. Heb al gevraagd, Flik heeft het afgewezen. Vandaar de bewoording 'eisen'.
Is er geen wettelijke verplichting?

Reclame

Issued
Berichten: 1227

#4 , 28 jun 2018 18:20

Weet u waarover het verhoor gaat? Zo ja, schrijf je verklaring uit en geef deze af. In je verhoor vertel je dat dan.

Franciscus
Berichten: 38595

#5 , 28 jun 2018 21:35

Maar dat wil nog niet zeggen dat de agent , de inspecteur of hoofdinspecteur dat zijn benoemingen voor de ambtenaren die u meestal zullen verhoren, buiten uw verklaring nog vragen hebben.
Mogelijk hebben ze wel specifieke vragen gekregen van het parket.
U hebt echter het recht om verder te zwijgen.
Het parket heeft ook bepaalde rechten en plichten. En een door het OM gevorderde onderzoeksrechter heeft nog meer mogelijkheden.

Hangt er dus van af waarover het gaat en wat u wil bereiken.

Oude Belg
Berichten: 3192

#6 , 28 jun 2018 21:57

De agent die mij wenst te verhoren vertrouw ik niet. Sterk vermoeden van partijdigheid...... Flik heeft het afgewezen.

Zonder commentaar.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Bert Bibbers
Topic Starter
Berichten: 64
Juridisch actief: Nee

#7 , 29 jun 2018 09:53

Ik word valselijk beschuldigd van 'slagen & verwondingen'
Flik: 'Wat is er gebeurd, ventje'
Ik: 'Niets'
Flik: 'Ja, ja, ik weet al alles'
Ik: 'Ah, U bent blijkbaar helderziende'
Flik: 'Ik ken uw type!'

Issued
Berichten: 1227

#8 , 29 jun 2018 10:12

Als er niets is gebeurd, blijf je dat gewoon zeggen. Het heeft geen nut om in discussie te gaan of gevatte opmerkingen te maken.

Didymus
Berichten: 2061

#9 , 29 jun 2018 10:49

Desnoods herhaalt u honderd keer "Ik blijf bij mijn verklaring.".
"sowieso" schrijf je zo.

WP002
Berichten: 1479

#10 , 29 jun 2018 11:13

Dank U. Heb al gevraagd, Flik heeft het afgewezen.
Wie is er hier bevooroordeeld?

Didymus
Berichten: 2061

#11 , 29 jun 2018 11:40

De connotatie van het woord "flik" heeft wel wat regionale variatie. Is met andere woorden niet overal negatief of beledigend, maar hoort wel eerder thuis in spraak- dan in schrijftaal.
"sowieso" schrijf je zo.

Franciscus
Berichten: 38595

#12 , 29 jun 2018 14:30

Zoals reeds geschreven u hebt zwijgrecht. Beroep u dus daarop.
Maar u bent blijkbaar al verhoord .... gelet op het gevoerd gesprek.

Bert Bibbers
Topic Starter
Berichten: 64
Juridisch actief: Nee

#13 , 29 jun 2018 21:09

Misschien even het incident schetsen:
'Slachtoffer' baat een zaak uit en huurt deze van mijn familie.
Familie woont aanpalend aan zijn zaak.
Ik woon 4 deuren verder.
'Slachtoffer' heeft de gewoonte om mijn familie & mij erg luidruchtig te wekken (slaande vuisten op ramen & deuren) tss 05h-06h (!) om 'gebreken' te melden, oa. 4 keer een dakwerken moeten betalen & geen lek gevonden.

Betreffende het 'incident' tonen de bewakingsbeelden van de verhuurder aan dat het 'slachtoffer' rustig richting mijn woonst stapt. Precies 25 sec. later komt het 'slachtoffer' terug in beeld in dezelfde rustige tred.
Het duurt ong. 6 sec. van waar hij uit beeld verdwijnt tot mijn deur (en dus 6 sec retour). In de overblijvende 13 sec. zou ik volgens het 'slachtoffer' hem 'volledig werkombekwaam' geslagen & geschopt hebben; En ook nog eens zijn Smartphone vernielt hebben. En ik moest mijn kleren nog aan doen.

Na het 'incident' tonen de beelden dat hij niet sprint of strompelt naar een veilig oord, maar gaat hij weer eens rustig naar de voordeur van mijn familie. Hierna gebruikt hij niet zijn achterdeur (dichtsbijzijnd), maar zijn voordeur om een 'veilige plek' te bereiken, steeds in rustige tred.

Toen ik mijn deur opende duwde het 'slachtoffer' wel zijn camera in mijn gezicht. Hij heeft dus beelden van een 'totally pissed off ME'!

Voor alle duidelijkheid: ik respecteer iedereen die mij respecteerd en als 50+ wens ik aangesproken te worden met 'Mijnheer'. 'Flikken' is trouwens een goed TV programma. :-)

Franciscus
Berichten: 38595

#14 , 01 jul 2018 23:36

Gebruik van het woord 'ventje' tegen een 50+ er?
Als u die zaken allemaal op beeld heb - kan u al een bestand op uw laptop of zo zetten en laten zien en bijvoegen bij u verklaring.
Origineel bestand uiteraard niet wijzigen want dat zal politie ook moeten hebben.

Bert Bibbers
Topic Starter
Berichten: 64
Juridisch actief: Nee

#15 , 05 jul 2018 21:53

Op beeld wel, maar geen klank op bewakingsbeelden.

Terug naar “Andere”