Retributiebon op MAX 20 minuten parkeren door vinci of stad oostende

Laurentden
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Retributiebon op MAX 20 minuten parkeren door vinci of stad oostende

#1 , 25 jun 2018 11:25

Ik kreeg vorige week een retributiebon van Vinci park (of stad Oostende) terwijl ik op een maximum 20M stond.
Voor zover ik altijd heb gehoord mag enkel de politie mij hiervoor een boete schrijven als ik hier langer dan 20m stond.

Ik heb hun hiervoor een email gestuurd met de vraag het ticket te annuleren en me dit op mail te bevestigen, waarop ik volgend antwoord kreeg:

"
Geachte,

Langer parkeren op een plaats met beperkte duur parkeren is een gedepenaliseerde parkeerinbreuk. Voor dergelijke vaststellingen kan de stad kiezen hoe zij deze inbreuken wilt handhaven. Dit kan via een belasting, een gemeentelijke administratieve sanctie, een retributie, … De stad Oostende heeft geopteerd voor een retributie. De retributies op het kortparkeren werden uitbesteed aan een autonoom gemeentebedrijf, namelijk AG Grond- en Bouwbeleid Oostende.

Volgens de gegevens van de sensoren stond het voertuig er geparkeerd van 11.55 uur tot 12.25 uur. Dit is een overschrijding van de parkeertijd van 20 minuten.

De retributie blijft dan ook verschuldigd.

Met vriendelijke groeten,

**************
Administratief medewerker
Handhaving en Toezicht
"

Kan iemand mij hierin adviseren of ik dit kan aanvechten of gewoon het ticket moet betalen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 jun 2018 11:43

Je kan dit altijd aanvechten, maar ik acht de kans op succes klein. De reden staat perfect omschreven in het antwoord dat je gekregen hebt. Ik zou betalen, moest ik in uw plaats zijn.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 28 jun 2018 00:11

Ik kreeg vorige week een retributiebon van Vinci park (of stad Oostende) terwijl ik op een maximum 20M stond.
Voor zover ik altijd heb gehoord mag enkel de politie mij hiervoor een boete schrijven als ik hier langer dan 20m stond.
Tenzij het retributiereglement van Oostende nadrukkelijk de lokale politie machtigt om gedepenaliseerde parkeerovertredigen (tegen betalend en in de tijd beperkt parkeren) vast te stellen, is de lokale politie niet eens meer bevoegd om dat te doen :!:

In Lier is bvb de politie NIET gemachtigd om dat te doen.
Aangezien de parkeerwachters van Besix Park niet werken op zon en feestdagen, kan je daar straffeloos de godganse dag op dergelijke parkeerplaatsen blijven staan ... :lol:
Lukt niet waar er 's zondags etc wél controle is. :wink:

Het zou me verwonderen als politie Oostende gemachtigd is.
Staat dan in het retributiereglement.

De stad Oostende heeft geopteerd voor een retributie. De retributies op het kortparkeren werden uitbesteed aan een autonoom gemeentebedrijf, namelijk AG Grond- en Bouwbeleid Oostende.
Mogen dus vastgesteld worden door parkeerwachters, hoeft geen politie aan te pas te komen.

Reclame

Terug naar “Andere”