Bedreigingen bij burenruzie

Swakke
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Bedreigingen bij burenruzie

#1 , 24 jun 2018 22:39

Dag iedereen ,
Mijn gezin zit met een uiterst vervelend probleem , een burenruzie , waarbij de buren nu reeds 3 maal mijn echtgenote hebben bedregen om haar te slaan .

Ik heb hiervoor reeds bij de politie geweest , reeds de wijkagent laten langskomen , echter van de bedreigingen is nooit nota genomen en word (naar mijn gevoel) gewoon niet serieus genomen .

De buren vind ik zelf vrij agressief in hun doen en laten ,
ze komen bv beide buiten als mijn vrouw haar wagen parkeert om haar wat te provoceren . Eenmaal zelfs gezien dat ze mijn vrouw passeerde en er een elleboog in de richting van mijn vrouw ging .....

Is het zo dat er echt eerste iets moet gebeuren alvorens de politie hier nota van neemt ? Of hoe kan ik dit alsnog laten noteren (niet dat dit veel gaat helpen , maar nu is dit probleem niet gekend ..)

Alvast bedankt voor enig inzicht en wat wij kunnen doen .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Issued
Berichten: 1227

#2 , 25 jun 2018 02:38

Wat waren de bedreigingen juist, want niet alle bedreigingen zijn strafbaar. De letterlijke bewoording is belangrijk.

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 25 jun 2018 09:20

Parkeer uw wagen een paar 10-tal meter verder, en niet voor hun gevel.

Reclame

Swakke
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 jun 2018 17:39

tiental meter verder ? mijn vrouw parkeerde op onze eigen oprit . Dus ja als dat al aanstootgevend is .

De bedreigingen gingen alsvolgt :
Hij zei letterlijk tegen mijn vrouw dat hij haar wel eens een slag in haar gezicht zou geven .
De andere keer brulde ze :
Hier moet iets gebeuren als dit niet stopt ,(beide waren zeer opvliegend )
dan het feit dat ze haar gewoon opwachten en de elleboog in haar richting.

Het opwachten van mijn vrouw gebeurt zeer regelmatig , ze voelt zich hier echt niet goed bij .
Ik heb al geprobeerd met de buren te praten wat nu net het probleem is , maar dit lukt gewoon niet .

Het klinkt mss voor vele als een peanut , maar zo ervaar ik dit zelf niet , (tegen mij is dan geen agressie gericht ).
Ook kijken ze er niet naar of mijn 5 jarige dochter in de buurt is . Ze beginnen gewoon een kleine oorlog als ze mijn vrouw zien .

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 25 jun 2018 17:55

Het gescheld eens opnemen, en aan politie laten horen (niet de wijkagent)
Eventueel het geheel eens opnemen op video. Kan gebeuren door een derde persoon, niet gekend door de buur, en van aan de overzijde van de straat (dan heb je beeld en geluid).

Terug naar “Andere”