Winkeldiefstal betrapt, laten gaan met een waarschuwing(?)

leukebanaan
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Winkeldiefstal betrapt, laten gaan met een waarschuwing(?)

#1 , 20 jun 2018 19:18

Ik ben een 17 jarige die momenteel economisch niet zo strakjes zit.
Ik was dom bezig en wou een paar broodjes (zo'n 3,24) meenemen uit een supermarkt.
(Ik heb meerdere keren een extra broodje meegenomen (zo'n 3-4X geloof ik))

Ik ben ook dus betrapt (niet heterdaad) door een vrouw met vermoedens.
Ze heeft haar manager bijgeroepen en hebben me een aantal vragen gesteld als waar ik die broodjes vandaan heb gehaald. Onder paniek heb ik een paar vragen met leugens geantwoord.
Ze hebben me los gelaten zonder mijn naam, adres, telefoonnummer of dergelijke informatie op te hebben genomen.
Wel hebben ze me gewaarschuwd dat ze camera's hebben en dat ze mij in hun systeem hebben.
Ik heb mijn excuses aangeboden en kort daarna wel voor die broodjes betaald.
Ook ben ik van plan met shopliften te stoppen.

Mijn vragen zijn:
1. Aangezien ze mijn informatie niet hebben en ik ze de broodjes toch hebt afbetaald, lijkt het dan nog waarschijnlijk dat ze me gaan vervolgen? Zo ja, wat zal de kans zijn in percentage (bijv. 10% in volgende 2 weken) en wat zullen de strafmaatregelen zijn?
2. (Domme vraag, maar voor de zekerheid) Zal deze gebeurtenis voorkomen in mijn strafblad?
3. Is het een goed idee om die supermarkt te vermijden voor een tijdje? Zo ja, hoelang lijkt het slimst?
4. Maak ik me veel te zorgen?

Ik ben zeer ongerust,
Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38590

#2 , 20 jun 2018 20:22

Neen gezien de politie geen info over u heeft.
Wat de bewakingsfirma betreft deze kunnen uw gegevens uploaden in hun algemeen systeem zodat u bij alle ketenwinkels gekend zal zijn.

leukebanaan
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 jun 2018 20:48

Dat betekent toch niet dat de medewerkers mij nu meteen herkennen? Het is wel mijn go-to supermarkt en ik wil graag in hun ketenwinkels welkom blijven, al ben ik niet meer welkom in een van hun.

Mijn excuses, ben een beetje paranoïde.
Dankuwel voor de antwoord!

Reclame

tira00
Berichten: 929

#4 , 21 jun 2018 00:01

Neen gezien de politie geen info over u heeft.
Wat de bewakingsfirma betreft deze kunnen uw gegevens uploaden in hun algemeen systeem zodat u bij alle ketenwinkels gekend zal zijn.
Welke bewakingsfirma?
" Ze heeft haar manager bijgeroepen "
Waarschijnlijk was het iemand van het personeel die Ts verdacht.
Retail agenten hoeven geen manager bij te roepen, die werken alleen.

Neen u hoeft winkel niet te mijden, men kent u nu en zullen u wel in het oog houden als u binnen komt.
Betaal of blijf er weg.

leukebanaan
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 21 jun 2018 19:06

Neen gezien de politie geen info over u heeft.
Wat de bewakingsfirma betreft deze kunnen uw gegevens uploaden in hun algemeen systeem zodat u bij alle ketenwinkels gekend zal zijn.
Welke bewakingsfirma?
" Ze heeft haar manager bijgeroepen "
Waarschijnlijk was het iemand van het personeel die Ts verdacht.
Retail agenten hoeven geen manager bij te roepen, die werken alleen.

Neen u hoeft winkel niet te mijden, men kent u nu en zullen u wel in het oog houden als u binnen komt.
Betaal of blijf er weg.
Ah, dus ik heb voor niets veel zorgen gemaakt.
Het was inderdaad een medewerkster die me verdacht vond en de manager had me gewaarschuwd met de camera's over hoe ik in het systeem sta (Al maak ik me niet zo zorgen sinds ik geloof dat ze nooit zoveel moeite gaan doen voor enkele paar eurootjes).
Ik zal ook nu voortaan echt betalen, maar ik ga liever de winkel wel mijden voor een tijdje, gewoon voor de zekerheid en voor mezelf.

Dank u wel voor de antwoorden!!

tira00
Berichten: 929

#6 , 21 jun 2018 19:22

[

(Al maak ik me niet zo zorgen sinds ik geloof dat ze nooit zoveel moeite gaan doen voor enkele paar eurootjes).
Ik zal ook nu voortaan echt betalen, maar ik ga liever de winkel wel mijden voor een tijdje, gewoon voor de zekerheid en voor mezelf.

Dank u wel voor de antwoorden!!
O jawel hoor, zelfs voor 1 euro.
Iemand die vandaag voor 1 euro steelt, doet het morgen misschien voor 10 euro.

Op de camera zal je waarschijnlijk niet staan, want dan hadden ze de politie er wel bij gehaald.

leukebanaan
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#7 , 21 jun 2018 20:15

[

(Al maak ik me niet zo zorgen sinds ik geloof dat ze nooit zoveel moeite gaan doen voor enkele paar eurootjes).
Ik zal ook nu voortaan echt betalen, maar ik ga liever de winkel wel mijden voor een tijdje, gewoon voor de zekerheid en voor mezelf.

Dank u wel voor de antwoorden!!
O jawel hoor, zelfs voor 1 euro.
Iemand die vandaag voor 1 euro steelt, doet het morgen misschien voor 10 euro.

Op de camera zal je waarschijnlijk niet staan, want dan hadden ze de politie er wel bij gehaald.
Dat is behoorlijk heftig... ik probeer me gerust te stellen met het feit dat ze me loslieten zonder informatie van mij hebben opgenomen.
Ik besef me dat ik de boon van de koek had gekregen en heb mijn lesje wel geleerd.
Dit heeft mijn ogen wel geopend, lijkt me zeer verstandig om die winkel maar echt te gaan vermijden voor enkele maanden/weken, gewoon voor de zekerheid.
En nu even hopen dat er geen onverwachte vervolg zaak komt...

Etak
Berichten: 110
Juridisch actief: Nee

#8 , 23 jun 2018 14:55

Indien je het lastig zou hebben om voedsel te kopen, kan je altijd terecht bij de dienst van jou gemeente of stad, die wekelijks perefecte voedselpaketten uitdeelt, je hoeft daar zeker niet verlegen voor te zijn
Suc6 alvast en blijf op de juiste weg!

Terug naar “Andere”