Overlast mancave op landbouwgrond

Imalien
Topic Starter
Berichten: 6

Overlast mancave op landbouwgrond

#1 , 19 jun 2018 12:14

Hopelijk kan iemand mij helpen met onderstaande vraag:

Sinds enkele weken heeft onze buurman die een stuk landbouwgrond bezit met een loods erop, een deel van die loods ingericht als mancave. Hij heeft een bar, tv,... geïnstalleerd binnen en een terras en speeltoestel buiten.
We merken dat we hier meer en meer geluidsoverlast door krijgen (onder andere 's nachts). Vaak lopen ze na een uur al zat rond over de weide.

Verder is hij zelfstandige en heeft hij een metaalschrijnwerkerij voor zichzelf (niet met de intentie om echt te gaan verkopen) ingericht in 70% van de loods.
Hij zal ook nog paardenstallingen maken. Hiervoor heeft hij een schuifraam geplaatst en zal hij nog stallingdeuren installeren. (De openingen hiervoor bestonden nog niet en heeft hij zonder vergunning gemaakt).

Mag hij dit zomaar allemaal doen en wat kunnen wij hem maken zodat hij dit stopt? Sowieso gaan we het hem nog melden maar ik verwacht (hem kennende) dat dit maar gedeeltelijk zal minderen.

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8836

#2 , 19 jun 2018 18:12

Paardenstallingen, een metaalschrijnwerkerij, een bar...en op de koop toe nog zat over de wei lopen ook . Dat zijn allemaal zaken die tesamen best niet op een landbouwgrond gebeuren. Ik denk dat je verschillende instanties kan verwittigen voor illegale praktijken. Bouwvergunningen enz?

Imalien
Topic Starter
Berichten: 6

#3 , 20 jun 2018 10:45

Er is zeker niets van bouwvergunningen aangevraagd want dat heeft de buurman mij zelf verteld. Zouden jullie weten bij welke instanties ik het snelst mijn slag binnenhaal. Ik wil met zo weinig mogelijk moeite dit stoppen. De schrijnwerkerij en zo maakt mij eigenlijk niet veel uit maar van de bar en zatte mensen hebben we wel last. Ik ga hem er dit weekend over aanspreken en zien hoe hij reageert...

Reclame

Terug naar “Andere”