Parkeervak in mijn haag geschilderd

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

Re: Parkeervak in mijn haag geschilderd

#31 , 20 jun 2018 16:40

Zoek de grenzen van uw eigendom op, en baken deze af.
Die afbakening mag nooit gevaar opleveren voor weggebruikers.

Waar uw haag staat, is géén garantie.
Veel perceelscheidingen staan foutief ...

Aangezien in een woonerf de voetgangers geen trottoirs of bermen moeten volgen, mag een parkeervak dus tot tegen een haag, muur, ... aangebracht worden.
Uiteraard op openbaar domein.

Politie kan niet optreden tegen voertuigen die eventueel op uw eigendom staan, dat is een burgerlijke zaak.
U moet die zelf laten verwijderen - en nadien de kosten recupereren..

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#32 , 21 jun 2018 08:49

Politie kan niet optreden tegen voertuigen die eventueel op uw eigendom staan, dat is een burgerlijke zaak.
U moet die zelf laten verwijderen - en nadien de kosten recupereren..
Politie kan niet optreden, maar wel ter plaatse komen om vaststellingen te doen. Als je kosten hebt en deze wil recupereren, zal je toch een bewijs moetne hebben. Zelfgenomen foto's worden in een aantal rechtbanken niet als voldoende bewijs aanvaard. Dus laat in zo'n geval de politie de nodige vaststellingen doen. Ze kunnen de wagen inderdaad niet laten wegslepen (tenzij hij uw uitrit blokkeert), maar ze kunnen vast en zeker een PV oplaken.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#33 , 21 jun 2018 14:42

Politie komt geen vaststellingen doen op privé-terrein als er geen (vermoedens van) strafrechtelijke inbreuken zijn

Uitrit blokkeren = enkel indien voertuig op openbare weg staat
NIET als die voor uw garagepoort op uw oprit staat

Kan bvb wel als dat voertuig op een private weg staat (inbreuk veldwetboek)

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#34 , 21 jun 2018 15:57

Politie komt geen vaststellingen doen op privé-terrein als er geen (vermoedens van) strafrechtelijke inbreuken zijn
Toch wel. Zie mijn situatie. (Of ga je weer zeggen dat het een "verkeersongeval" was)? Wel, dan moet de TS de platgereden boord ook maar als "verkeersongeval" aangeven. Geen idee wat het verschil is tussen een boord met of een boord zonder boorsteen, hoor... :roll: :roll: :roll:
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Davidoff@Mechelen
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#35 , 21 jun 2018 19:03

Zal eens bij de dienst mobiliteit langsgaan en indien er echt niks aan gedaan wordt ga ik klacht neerleggen van de mensen die mijn boord stuk rijden.

Hier stopt het dan zeker? Had gehoopt dat een parkeervak een bepaalde afstand van een woning / eigendom moest hebben. Ook dat die vierde langslijn die er niet staat niet Virtueel op mijn grond mag staan...

Toch bedankt voor jullie input !!!

Davidoff@Mechelen
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#36 , 21 jun 2018 19:04

Trouwens een eigendom beschadigen lijkt mij ook een verkeersongeval.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#37 , 23 jun 2018 01:01

Politie komt geen vaststellingen doen op privé-terrein als er geen (vermoedens van) strafrechtelijke inbreuken zijn
Toch wel. Zie mijn situatie. (Of ga je weer zeggen dat het een "verkeersongeval" was)? Wel, dan moet de TS de platgereden boord ook maar als "verkeersongeval" aangeven. Geen idee wat het verschil is tussen een boord met of een boord zonder boorsteen, hoor... :roll: :roll: :roll:
Uw geval is dus behandeld als (mogelijk) strafbaar feit
Beschadigen van een goed met een motorvoertuig, dat wslk voor het overgrote deel op de openbare weg reed terwijl het tegen uw boordsteen reed ?
Berm is ook openbare weg hé
Verkeersongeval


Geen boord is niet noodzakelijk zichtbaar tov de rest van de berm, en iets dat er niet is, kan niet beschadigd worden ...


Als je de lotto wint, en ik mag op bezoek komen op je kasteel, dan komt de politie niet (of gaat geen PV maken) als ik op je ellenlange privé oprijlaan helaas een boordsteen platrij . Dat is een burgerlijke zaak die wij onderling moeten uitklaren.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#38 , 25 jun 2018 09:19

Uw geval is dus behandeld als (mogelijk) strafbaar feit
Beschadigen van een goed met een motorvoertuig, dat wslk voor het overgrote deel op de openbare weg reed terwijl het tegen uw boordsteen reed ?
Berm is ook openbare weg hé.
Ik zie het verschil niet met de TS, hoor. Een wagen heeft een deel van mijn privé-bezit kapot gereden (terwijl hij zich deels op de openbare weg bevond). Idem voor de TS. Dus ik zie niet in waarom ze bij hem geen PV zouden komen opstellen...
Verkeersongeval
Geen boord is niet noodzakelijk zichtbaar tov de rest van de berm, en iets dat er niet is, kan niet beschadigd worden ...
Ah, OK, dus de boord van de TS is er niet? "There is no spoon"? Ja, einde discussie, dan, zeker? :roll: :roll: :roll:
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Andere”