Parkeervak in mijn haag geschilderd

Davidoff@Mechelen
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Parkeervak in mijn haag geschilderd

#1 , 17 jun 2018 16:10

Hallo iedereen,

De straat waar het over gaat bevind zich in een woonerf waar er verder in de straat ook parkeervakken geschilderd staan.

Naast mijn haag staan zr geen parkeervakken en toch staan mensen er geparkeerd waarbij ze over de grond van mijn haag rijden en de boord die de grond met het voetpad scheid plat rijden.

Heb dit voorgelegd aan de lokale politie die op hun beurt beslissen om er parkeervakken te schilderen. Op zich geen probleem voor mij omdat ik de krijtlijnen heb gezien en deze op een meter afstand van de haag staan.

Nu zijn ze die vakken komen schilderen en hebben dit anders dan de krijtlijnen uitgevoerd. Het vak bestaat uit 3 geschilderde lijnen en het vierde is de grond van mijn haag, allez er staat geen lijn. Als je er parkeert kan je zelfs niet uitstappen langs die kant omdat je de deur in de haag steekt. Je kan dit wel oplossen door buiten het vak te parkeren.

Heb de vraag naar de politie afgevuurd die alleen antwoorden dat als ik mijn haag wil scheren dat ik bordjes parkeerverbod moet aanvragen. Op de rest krijg ik voorlopig geen antwoord. Nu de hamvraag, kan dit zomaar? Deze gebeurtenis lijkt mij zo absurd maar aangezien de politie en de gemeente zo beslissen moet er toch een grond boor bestaan?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 17 jun 2018 20:35

Politie beslist niet over aanbrengen van parkeervakken dat is de gemeente.
Dus u zal op gemeentehuis moeten zijn.

Dus vermoedelijk foutief aangebracht.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 18 jun 2018 09:06

Hoeveel woningen zijn er in die woonerf en hoeveel vakken zijn er geschilderd. In een woonerf mogen normaal geen vreemde voertuigen komen. Zijn er dubbel zoveel vakken als woningen loopt er iets fout. Normaal 1 1/2 vak per woning.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38587

#4 , 18 jun 2018 10:56

In een woonerf mogen wel vreemde voertuigen parkeren.
Hier staan er momenteel een drietal correct en een drietal buiten de vakken.
Politie komt hier dagelijks om te verbaliseren en indien de doorgang belemmerd of afgesloten is worden die getakeld.
Maar als ze binnen de vakken staan is het parkeerretributie indien geen vrijstelling (wijkgebonden).

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 18 jun 2018 11:49

Hier in mijn buurt is er een woonerf (doodlopende straat) waar anderen met de wagen niet binnen mogen. Er staat een plaat "uitgezonderd plaatselijk verkeer" Vandaar mijn vergissing, tenzij er bij TS ook een dergelijke plaat staat natuurlijk.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#6 , 18 jun 2018 13:32

Veel meer dan klacht indienen als er iemand effectief voor een gedeelte op uw privé-grond staat, zal je niet kunnen doen, denk ik. Als daarbij ook jouw eigendom (boordstenen) beschadigd worden, kan je foto's nemen van de wagen die op uw boorstenen geparkeerd staat, en de schade (proberen) verhalen op de chauffeur van de geparkeerde wagen. Voor de rechtbank zal je dan wel moeten kunnen aantonen dat de schade het gevolg is van het feit dat die wagen (en geen andere) erop gestaan heeft.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Issued
Berichten: 1227

#7 , 18 jun 2018 14:45

Veel meer dan klacht indienen als er iemand effectief voor een gedeelte op uw privé-grond staat, zal je niet kunnen doen, denk ik. Als daarbij ook jouw eigendom (boordstenen) beschadigd worden, kan je foto's nemen van de wagen die op uw boorstenen geparkeerd staat, en de schade (proberen) verhalen op de chauffeur van de geparkeerde wagen. Voor de rechtbank zal je dan wel moeten kunnen aantonen dat de schade het gevolg is van het feit dat die wagen (en geen andere) erop gestaan heeft.
En welke klacht moet hij dan indienen? Weinig aan te doen als men op je privé staat.

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#8 , 18 jun 2018 14:53

een lokaal bestuur heeft hier normaal een mobiliteitscommissie voor. Daar zetelen mensen in van de gemeente (zowel ambtenaren, als uitvoerend personeel, als politiekers) en mensen van de politie. Probeer hun contactgegevens te pakken te krijgen. Desnoods via het kabinet van de burgemeester informeren, het zijn tenslotte heel responsieve tijden in de meeste kabinetten :P

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#9 , 18 jun 2018 15:02

En welke klacht moet hij dan indienen? Weinig aan te doen als men op je privé staat.
Beschadiging van eigendom. Voor zover ik kan lezen rijden wagens de boord plat die op de privé-eigendom van de TS ligt. Da's dus beschadiging van de eigendom van de TS. Als de wagen niet op de eigendom van de TS staat, kan je uiteraard niets doen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#10 , 18 jun 2018 15:41

Kan je geen paaltje plaatsen op de uiterste rand van uw perceel?

eylis
Berichten: 8840

#11 , 18 jun 2018 17:37

Zoals mava zegt: er iets op plaatsen. Ik heb een soortgelijke situatie en ik heb bloempotten gezet met mooie plantjes. Dan snappen trage geesten wel dat het niet de bedoeling is er over te rijden. Tot nu toe is er maar één onverlaat over eentje gereden (periode van 1 jaar).

Davidoff@Mechelen
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#12 , 18 jun 2018 20:41

Hallo, bedankt voor jullie reacties. Het is de Politie die de aanvraag aan de gemeente heeft gedaan. Heb een klacht ingediend bij mobiliteit Mechelen maar buiten een laat antwoord dat ze het gingen bekijken komt er niks.

Het kan grof klinken maar als ik niks kan doen verander ik mijn boord met een spijker boord, dan rijden ze hun banden maar plat.

Als Mensen uitstappen duwen ze de haag verder om er uit te geraken... de buurtbewoner geloofden hun ogen niet als ze de parkings zaken. Ik snap er echt niks van. Ik vermoed dat het stukje grond grenzend aan mijn voetpad waar de haag in staat toch van mij is, hoe kan dit dan deel uitmaken van een parking!

Davidoff@Mechelen
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#13 , 18 jun 2018 20:43

Heb er vorig jaar dikke palen van hout ingestoken maar die zijn gebroken van tegen te stampen denk ik...

Davidoff@Mechelen
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#14 , 18 jun 2018 20:44

Haag is makkelijk 25 meter lang, moet er al veel paaltjes en bloempotten naast zetten hè :)

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#15 , 19 jun 2018 09:28

Je kan inderdaad afboorden met iets waar punten op staan. Wel zien dat die punten geen schade / verwondingen aanbrengen als er mensen of dieren zouden opstappen (ik denk ook aan kindjes die zouden passeren). Maar ik kan me wel materiaal voorstellen dat vrij onschadelijk is, maar wel een autoband doorboord als die er op gaat staan. Als je zo'n boord op uw privégrond zet en het heeft verder geen gevolg voor de openbare veiligheid, kan men je weinig doen, denk ik. Dat is zo'n beetje als paaltjes: als de wagen er tegen / op rijdt en daardoor beschadigd raakt, is het de verantwoordelijkheid van de bestuurder.

Het enige dat een bestuurder zou kunnen opwerpen, is dat de boord niet te zien was / geen voorziene hindernis. Als een rechter daarin meegaat, zou je toch nog voor eventuele schade aan de wagen kunnen opdraaien...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Andere”