parkeerpaal

CBR929rr
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

parkeerpaal

#1 , 08 jun 2018 14:38

Hallo,

graag had ik geweten of ik een houten paal met reflectoren mag plaatsen aan de straatkant.

Wij hebben het probleem dat onze buren met regelmaat bij ons gaan parkeren of met de helft van de auto over de perceelsgrens staan,waardoor we er zelf niet kunnen staan.

Ik zou de paal willen plaatsen net naast de scheidingslijn maar aan onze kant om dit te verhinderen , weet enkel niet of dit grond van de stad is( gewoon onverharde ondergrond ), waar wij destijd grind hebben opgelegd met het medeweten van de stad

Wij hebben de scheidingslijn van de haag een extra meter achteruit gelegd om een extra parkeerplaats te hebben voor onze deur ,maar deze wordt te pas en onpas gebruikt door de buren.

Ik heb wel gezien dat op meerdere percelen in de straat zulke palen zijn gezet door de eigenaars, maar of het daarom wettelijk is ....

Kan iemand me helpen aub ?

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 08 jun 2018 17:01

De grond is dus van de gemeente. De grond is zeker niet van u dus.
Dan bepaald de gemeente wie er mag op parkeren nl iedereen. of niemand te bezien of het binnen of buiten de bebouwde kom walt en al of niet een gelijkgrondse berm is.
En neen op grond van de gemeente mag u geen hinderpalen plaatsen.

Jabbe
Berichten: 586

#3 , 08 jun 2018 17:30

Als u de rooilijn van uw eigendom niet kent, kan u best contact opnemen met de dienst ruimtelijke ordening. Zij kunnen dat eventueel ter plaatse aanduiden. U zal wellicht een aanvraag bij de gemeente moeten indienen om die paal door de gemeente na goedkeuring te laten plaatsen. Ik veronderstel dat dat voor de andere eigenaars ook het geval is geweest.

Reclame

CBR929rr
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 jun 2018 19:51

Bedankt van jullie reacties ,de grond is in principe wel van ons , zo ver ik weet toch.
Het is slechts +/- 2 meter waar nutsleidingen onderliggen waar we in principe ook bestrating enz mogen aanleggen, enkel bij werken aan de nutsvoorziening .gaan zij de kosten niet dragen om het nadien terug perfect te leggen , ik zal mijn licht opteken bij ruimtelijke ordening

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 08 jun 2018 20:21

Ga uw licht eens opsteken bij die buren die al een paaltje hebben gezet. Zo leer je die mensen ook eens kennen. :D

Terug naar “Andere”