export van in België geregistreerd voertuig

cesto
Topic Starter
Berichten: 324

export van in België geregistreerd voertuig

#1 , 06 jun 2018 16:07

Beste mensen,

hopelijk kan er iemand me wat uitleg geven over de exportprocedure van een voertuig naar een ander EU-land.

Ik ben namelijk mijn wagen aan het verkopen aan een particulier die in Luxemburg woont. Die mens zou zelf zorgen voor het vervoer daarnaartoe en voor de inschrijving. Aangezien ik de wagen echter reeds had laten keuren voor verkoop zit ik nu met het roze formulier en een afgestempeld kentekenbewijs. Zover ik weet blijven beide documenten nog twee maanden geldig vanaf de datum van de technische keuring.

Ik weet echter niet goed wat ik ermee moet doen. Zal de koper ze nodig hebben? Wat gebeurt er als de wagen later wordt verkocht dan 2 maanden na de technische keuring?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 06 jun 2018 22:22

Ik ben namelijk mijn wagen aan het verkopen aan een particulier die in Luxemburg woont. Die mens zou zelf zorgen voor het vervoer daarnaartoe en voor de inschrijving.
In 2004 mijn auto in Duitsland verkocht
Ging probleemloos
Aangezien ik de wagen echter reeds had laten keuren voor verkoop zit ik nu met het roze formulier en een afgestempeld kentekenbewijs. Zover ik weet blijven beide documenten nog twee maanden geldig vanaf de datum van de technische keuring.
Inderdaad.
Zal de koper ze nodig hebben?
Koper heeft nodig:
inschrijvingsbewijs,
keuringsbewijs,
Certificate of Conformity (CoC) - of het oude PV van Goedkeuring , al naargelang wat je hebt

getekende kopie van de verkoopsovereenkomst

Wat gebeurt er als de wagen later wordt verkocht dan 2 maanden na de technische keuring?
Dan moet je het voertuig opnieuw laten keuren

Normaal moet je ook het inschrijvingsbewijs laten vervangen bij DIV als je het voertuig toch niet verkocht hebt binnen de 2 maanden
Ik kwam er lang geleden weer mee aan bij de TC , een jaar later :oops:

cesto
Topic Starter
Berichten: 324

#3 , 06 jun 2018 23:05

Wat gebeurt er als de wagen later wordt verkocht dan 2 maanden na de technische keuring?
Dan moet je het voertuig opnieuw laten keuren

Normaal moet je ook het inschrijvingsbewijs laten vervangen bij DIV als je het voertuig toch niet verkocht hebt binnen de 2 maanden
Ik kwam er lang geleden weer mee aan bij de TC , een jaar later :oops:
Dank je voor je antwoorden. Ik begrijp echter niet in welke mate deze normen ook van toepassing zijn op een voertuig dat in het buitenland ingeschreven zal worden. Wordt een Belgische technische keuring uberhaupt erkend in Luxemburg? Zo niet, waarom zou ik na verloop van de 2 maanden de wagen opnieuw moeten laten keuren? Hetzelfde geldt volgens mij ook voor het kentekenbewijs. Wat voor waarde heeft het voor de bevoegde instellingen in Luxemburg?

Reclame

Didymus
Berichten: 2061

#4 , 07 jun 2018 10:55

Weinig tot geen. Koper zal sowieso langs de douane en de keuring in Luxemburg moeten passeren.
"sowieso" schrijf je zo.

cesto
Topic Starter
Berichten: 324

#5 , 07 jun 2018 11:45

Weinig tot geen. Koper zal sowieso langs de douane en de keuring in Luxemburg moeten passeren.
Dacht ik ook, vandaar mijn vragen :)

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 09 jun 2018 18:38

Duitsland aanvaardt bvb gewoon de Belgische TC

Inschrijvingsbewijs heeft koper nodig bij inschrijving in buitenland
In de tijd van de gaatjes stond daar de geldigheidsdatum ingepind

Terug naar “Andere”