ex haar nieuwe vriend toegang tot mijn app ontzeggen

djmax143
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

ex haar nieuwe vriend toegang tot mijn app ontzeggen

#1 , 30 mei 2018 22:09

hey
allereerst heb ik dankzij dit forum al veel problemen ik mijn leven opgelost! allesinds bedankt

mijn situatie ik woonde met mijn vriendin tot 2jaar terug in bij haar bomma (waar ik mijn adress niet mocht zetten)
mijn adres stond nog bij mijn ouders maar dat ging ambtelijk geschrapt worden dus moest ik opzoek naar een adres... na lang zoeken vond ik eindelijk een geschikt app. enkel verwachte de huisbaas meer zekerheid dan 1 inkomst allehouwel ik dit niet wou werd mijn vriendin dus ineens bij op het contract gescheven allemaal goed en wel voor de eerste maanden tot het gedaan geraakte. aangezien zei het bed heeft aangekocht slaap ik nu op de zetel met zware gevolgen voor mijn rug en slaap (kamer kan niet donker, zomer 4u smorgens al licht tt 23u).maar wacht het word erger de nieuwe vriend begint over de vloer te komen en te blijven slapen...wat mij niet licht gezien de situatie vind ik dit ook vrij disrespectvol bijkomend zit ik nog met gevoelens en ja dit begint op een depressie uit te lopen...kan ik de vriend van mijn ex de overnachting en toegang weigeren?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 30 mei 2018 22:12

Neen, zij is een volwaardige bewoner en kan mensen toegang verschaffen zonder uw goedkeuring.

Dit is wel geen gezonde situatie, een van jullie 2 zal moeten verhuizen.

djmax143
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 mei 2018 23:12

maar in dit geval gaat het toch om huisvredenbreuk....voor zolang wij samenwonen moeten we met elkaar leven als dit in het gedrang word gezet door deze persoon #pleegt deze persoon huisvrede breuk toch?

Reclame

LeenW
Berichten: 12828

#4 , 30 mei 2018 23:36

Neen, hij dringt de woning niet binnen maar wordt binnengelaten door de bewoner.

eylis
Berichten: 8840

#5 , 31 mei 2018 17:57

Misschien moet je het anders aanpakken. Wonen jullie wettelijk of feitelijk samen? bij een wettelijke samenwoning die nog steeds niet is beeindigd, behoort de bemeubeling en huisraad tot de gezinswoning en hebben beiden (zolang de wettelijke samenwoning niet beeindigd is) het recht de huisraad en bemeubeling te gebruiken. dus of het bed nu door je partner of door jou gekocht is, je mag dat nog steeds gebruiken. Jij mag daar nog steeds in slapen. Dat kan je (bijna ex)partner niet verbieden. Als ze met haar nieuwe vriend wil slapen, moet ze zich maar op een andere manier organiseren. Tussen haakjes: indien jullie gehuwd waren en je partner zou haar "nieuwe vriend"bij haar laten slapen in het "gezinsbed", dan zou dit op zich een "grove belediging" zijn, maar daar kan je juridisch niet veel mee eisen.

djmax143
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 02 jun 2018 17:35

ik denk dat wij gewoon feitelijk samenwonend zijn maar dan nog dat is onmenselijk, mag ik haar bed uit elkaar halen wel binnen late staan maar 2 1 persoonsbedden zetten ik heb recht op een fatsoenlijke nachtrust zou je toch denken? ik ben mentaal hier zwaar onder aan lijden en fysiek is dit ook niet gezond! bijkomend wij wonen in een huis samen de rust en vrede kan hier niet bewaard worden met deze persoon in huis.

eylis
Berichten: 8840

#7 , 02 jun 2018 18:26

hoezo, je dénkt dat jullie feitelijk samenwonend zijn? Daar ben je zelf toch wel absoluut zeker van hoe het precies zit? Je kan niet wettelijk samenwonend zijn, zonder dat je dat zelf hebt georganiseerd.... Zet gewoon een bed bij in de slaapkamer en probeer er samen uit te geraken wie de woning zal verlaten.

LeenW
Berichten: 12828

#8 , 02 jun 2018 22:54

ik denk dat wij gewoon feitelijk samenwonend zijn maar dan nog dat is onmenselijk, mag ik haar bed uit elkaar halen wel binnen late staan maar 2 1 persoonsbedden zetten ik heb recht op een fatsoenlijke nachtrust zou je toch denken? ik ben mentaal hier zwaar onder aan lijden en fysiek is dit ook niet gezond! bijkomend wij wonen in een huis samen de rust en vrede kan hier niet bewaard worden met deze persoon in huis.
Zoals al gezegd, dat is geen gezonde situatie en iemand gaat moeten vertrekken.

Maar ik heb de indruk dat u huisvredebreuk niet correct begrijpt. Dat wil niet zeggen dat er vrede in huis moet heersen.

Terug naar “Andere”