Overlast gekef van honden

Jossy
Topic Starter
Berichten: 123

Overlast gekef van honden

#1 , 29 mei 2018 08:35

Iedereen zal kunnen bevestigen dat ik een hondenvriend ben (gans mijn leven hadden mijn ouders honden). Nu woon ik in een rustige buurt, maar alle dagen en op verschillende uren (tussen 5u 's morgens en 23u 's avonds) laat een buurman zijn 4 (!!!) honden in zijn hof lopen. Het zijn kleine hondjes, (die blaffen niet maar keffen) die van zodra ze iemand zien of een kat of eender wat onophoudelijk beginnen te keffen. En jij ligt dan rustig op je balkon of je zit in de tuin met een boek of een kruiswoordraadsel. De man wéét het dat de geburen daarom malen maar doet er niets aan. Alleen als we op zijn van de zenuwen en brullen naar de honden, roept hij ze soms eerder binnen.
Is daar echt niets tegen te doen ???? Ik zou er voor gaan verhuizen, maar ja dat is uiteraard het laatste want voor de rest woon ik daar ontzettend graag.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 29 mei 2018 09:35

Overlast telkens laten vaststellen door de politie, liefst meerdere pv's verzamelen en dan naar de vrederechter trekken.
"sowieso" schrijf je zo.

Jossy
Topic Starter
Berichten: 123

#3 , 29 mei 2018 10:26

Bedankt voor uw reactie. Maar ik denk niet dat de politie zich zal haasten om te komen luisteren en als ze dan toch komen zijn de honden misschien al binnen ... Hopeloos dus vrees ik ?

Reclame

Didymus
Berichten: 2061

#4 , 29 mei 2018 11:07

Verzoening bij de vrederechter kan altijd en is gratis, maar tegenpartij is niet verplicht om op te dagen.
"sowieso" schrijf je zo.

Terug naar “Andere”