Ben ik verantwoordelijk voor "depressie"?

MrBaboon9000
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ben ik verantwoordelijk voor "depressie"?

#1 , 25 mei 2018 11:36

Beste forumvrienden,
Tot voor kort had ik een relatie van 1 jaar lang. Deze persoon had voor ik hem al kende ook al een geschiedenis met betrekking tot behandeling bij een dokter en psycholoog. Over hoe deze persoon precies is laat ik in het midden maar sinds 2 weken is de relatie gedaan en hoor ik zaken die me verontrusten. Sinds onze breuk zit hij in ziekteverlof met als reden "depressie". Ik zet "depressie" tussen aanhalingstekens omdat hij wel elke dag lekker de bloemetjes buiten gaat zetten op café en door zijn eigen collega's van het werk ook zo gezien wordt. We zijn nu week 3 van zijn ziekteverlof en is nog maar 3 keer naar een psycholoog geweest om zijn "verhaal" te doen. Nu hoor ik van een gezamenlijke vriendin dat hij van plan is mij als verantwoordelijke te achten voor zijn "depressie". Ik zou eerlijk gezegd niet weten waarom. Kan hij dat zomaar? Kan hij zomaar de kosten van zijn behandeling aan me doorsturen? Alvast bedankt voor de reacties!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 25 mei 2018 12:29

Eens ze iets uitvinden dat dergelijke zaken kan "meten" , evenals pijn met plaatsbepaling, zal dat soort zaken als een pijl de dieperik ingaan. Die uitvinder of ontdekker wordt schatrijk.
Gedaan met de simulatoren.

eylis
Berichten: 8836

#3 , 25 mei 2018 14:46

U mag gerust op uw 2 oren slapen. Als de depressieve mens al wil proberen om de kosten van zijn behandelingen op u te verhalen, zou hij/zij een rechtszaak moeten aanvatten (kost geld) om te bewijzen dat zijn/haar depressie door een wanddaad van uwentwege is veroorzaakt. Als u een aantoonbare wanddaad heeft gepleegd, kan hij/zij u daar eventueel wel voor vervolgen. Maar bewijzen dat de depressie daar een rechtstreeks gevolg van is, is nog een ander paar gerechtsmouwen. Teveel naar Amerikaanse rechtzaakfilms gekeken vrees ik. En met de "goedgelovige" gezamenlijke vriendin zou ik de conversaties beperken. Tijd om niet meer achterom te kijken :-)

Reclame

mjers
Berichten: 1788

#4 , 25 mei 2018 14:57

Wat een idioot.

Dan kan iedereen vanalles beginnen uitvinden.

Weet je wat: Klaag hem voor de mislukte relatie. Vraag 50.000 euro als schadevergoeding... Net even belachelijk als zijn stelling.

Franciscus
Berichten: 38583

#5 , 25 mei 2018 21:33

Als u daar ooit correspondentie over krijgt wel alles goed bijhouden.
Ik raad ook aan een tijdslijn op te stellen en wat meer zaken wat u doet waar u bent neer te schrijven.
Gewoon als voorzorg.
Voor de rest zie hierboven. Wettelijk kan persoon u niets doen integendeel als hij u lastig valt op welke wijze dan ook aangifte doen voor stalking.

Terug naar “Andere”