burenlawaai

nieuwke
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

burenlawaai

#1 , 24 mei 2018 01:44

We hebben hier twee huizen verder een oud metaalarbeider op rust wonen ,
we wonen hier heel landelijk prachtige siertuin
alleen het wordt hier ondragelijk
Die buur ,is urenlang metaal aan het slijpen ,in open lucht dus niet in een werkhuis maar gewoon onder zijn afdak
Ik heb het al een paar keer opgenomen met mijn gsm .

De naaste buurvrouw huurt haar woning en heeft al dikwijls gezegd te verhuizen omdat het ondragelijk word.
Maar hier is het onze eigendom ,net gerenoveerd en net de tuin in orde gebracht .

Gisteren probeerde de naaste buur en wij te gaan praten ,maar we kregen enkel te horen van hem :ik doe wat ik wil.

S'morgens is het raar maar waar steeds muis stil en hij ziet bij schoon weer de buren in hun tuin zitten en het begint urenlang ,vandaag van 14.30 tot na 19uur
metalen buizen ,

Ten einde raad vraag ik hier dus raad
wat mag?
en wat kunnen wij doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
willyboy
Berichten: 897

#2 , 24 mei 2018 09:50

De politie kan dat komen vaststellen en doet niets met die klacht . Klassieke gang van zaken .

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 mei 2018 11:40

Dit zijn werk uren, die man kan een bijverdienste hebben of zelfs een zelfstandige job hebben.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Lanox
Berichten: 3518
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 mei 2018 11:50

Dit zijn werk uren, die man kan een bijverdienste hebben of zelfs een zelfstandige job hebben.
... en dient daarvoor mogelijk in het bezit te zijn van een milieuvergunning.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 24 mei 2018 11:51

Dit zijn werk uren, die man kan een bijverdienste hebben of zelfs een zelfstandige job hebben.
... en dient daarvoor mogelijk in het bezit te zijn van een milieuvergunning.
Wie zegt dat hij dit niet heeft, dit hangt niet aan de deur hé !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Lanox
Berichten: 3518
Juridisch actief: Nee

#6 , 24 mei 2018 12:12

Dit zijn werk uren, die man kan een bijverdienste hebben of zelfs een zelfstandige job hebben.
... en dient daarvoor mogelijk in het bezit te zijn van een milieuvergunning.
Wie zegt dat hij dit niet heeft, dit hangt niet aan de deur hé !
Nee, maar kan de TS wel simpelweg navragen op het gemeentehuis, waar hij het probleem ook kan aankaarten met de milieudienst.

willyboy
Berichten: 897

#7 , 24 mei 2018 16:15

Mijn weekagent geeft altijd zelfde antwoord als men zoiets aankaart . Hij zegt dan ...heb je nog niet nagedacht over zelf verhuizen . Ik deel de T.S zijn gevoel . Maak zulke hel al mee van 1998 . In mijn buurt is een betoncentrale waar men beton welfsels maakt . Dit gebeurt op trilplaten . Huizen in de buurt trillen van geluid . 15 jaar oorlog met buren zonder resultaat . Probeer uw klacht op parket te krijgen (zonder burgerlijke partij stelling lukt dat zelden). Alle onderliggende diensten helpen je zelden vooruit . Als gezond verstand van geluidsman niet aanwezig is ben je zo goed als hulpeloos .

eylis
Berichten: 8836

#8 , 24 mei 2018 16:59

Ik heb zo een donkerblauw vermoeden dat de "mens op rust" dit niet doet om iets in zijn huis te repareren. Misschien de moeite om dat eens na te trekken of dit geen opdrachten in het donkergrijs zijn....

nieuwke
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#9 , 24 mei 2018 17:34

nee geen vergunning ,dat weet ik zeker
En ooit werd onze vorige eigendom verkocht aan een schrijnwerker ,die dacht daar een OVERDEKT atelier te maken ,en hij kreeg daarvoor geen vergunning .
Nu gaat het om een bruggepensioneerde metaalarbeider die onder een afdak een 15 meter verder een hele dagen met een metaalslijper bezig is .
De eerste buurvrouw daar ligt gewoon één open oprit tussen .

De buur aan de andere kant een loodgieter die kreeg een paar jaar terug ook geen vergunning (op protest van hun rechtse buur,aan ons werd er toen geen verdere vragen gesteld)

Dus zelfstandige worden tegen gehouden en een particulier zou dan zonder geluid demping ,zonder een werkplaats ,in open lucht daar een werkbank mogen installeren om de buurt te op stelten te zetten?


Ik sta op invaliditeit (doet er niet toe maar) ,en het enigste wat ik nog heb is mijn tuin en ik kan er gewoon niet in zitten

Franciscus
Berichten: 38583

#10 , 24 mei 2018 19:31

Toch elke maal politie ter plaatse laten komen is zo wie zo overlast.
Andere feiten zoals al of niet vergunning kan inbreuken op milieuverordeningen uitmaken.

willyboy
Berichten: 897

#11 , 25 mei 2018 09:15

Als men veel naar politie belt krijg je etiket ...daar is dat lastig ventje weeral .Laat ons toch lekker dollen op uw bureel .

Didymus
Berichten: 2061

#12 , 25 mei 2018 09:36

Daar zou ik me nu eens niets van aantrekken. Het is de job van politieambtenaren om zich in moeilijke in situaties te begeven. Als ze gerust willen worden gelaten moeten ze maar een andere job zoeken.
"sowieso" schrijf je zo.

Terug naar “Andere”