Hulp in een complexe situatie

DeP
Topic Starter
Berichten: 6

Hulp in een complexe situatie

#1 , 23 mei 2018 23:36

Even zo kort mogelijk en beknopt schetsen.

Mijn ondertussen ex-partner is bezig met een vieze lastercampagne waarin ze niets uit de weg gaat. En ik ben op zoek naar mogelijkheden om er zonder al te veel heisa uit te geraken. Laat me duidelijk zijn, het is niet mijn bedoeling om haar te raken op welke manier dan ook maar ze drijft het te ver.

We kennen elkaar tien jaar, leren kennen toen zij een relatie aanging met mijn toenmalige beste vriend. Gaandeweg wordt de band beter en beter tussen ons en versterkt alleen maar nadat hij in de horeca gaat werken, zij zwanger wordt (van hem) en ik als peter door het leven ga sinds de geboorte van hun zoon. Na twee jaar van verslechterende relatie tussen hen bedriegt hij haar en stopt hun relatie. Wij blijven 'close' en dan vormen we uiteindelijk een koppel, zij trekt bij mij in want ze kochten samen een huis en de band tussen hem en mij verbreekt logischerwijs. Na een half jaar relatie blijkt dat zij mijn ganse verleden uitgeplozen heeft en dit op een bepaald moment tegen mij begint te gebruiken om haar zin te krijgen. Toen niet bij nagedacht, dit heeft zich nog vier keer herhaald in de voorbije drie jaar. Telkens zij vlucht weg, verbreekt de relatie abrupt over niets en keert uiteindelijk terug na een lastercampagne van jewelste. En eind 2016 zelfs lasterlijke aangifte tegen mij, waar ik (nog) niets mee aangevangen heb. Mij verplicht om in behandeling te gaan en dat is net de doodsteek geweest, psychologe en andere medici blijken door te hebben dat niet ik degene ben met problemen maar dat zij wel héél erg BPD lijkt te hebben.

Onder geen enkel beding gaat ze daar mee akkoord, alles is mijn schuld en ze is weer holderdebolder vertrokken na een hels trip richting Duitsland in de voorbije paasvakantie. Tot daar aan toe maar nu de clue, ik ben zelfstandige en haar werkgever is mijn grootste klant. Daar maakt ze me dus zwart, en heb ik ondertussen bewijzen dat ze mijn ontwikkelingen saboteert (Ik ben ontwikkelaar van IT-programma's). Het is zover gekomen dat haar werkgever mij benadert als zijn de onbetrouwbare persoon door haar bemoeienissen en sabotage. Zij is de enige met problemen en haar tientallen collega's hebben geen problemen. Ik kan aantonen aan de hand van logboeken dat zij opzettelijk zaken verwijderd of aanpast om dingen niet te doen kloppen waardoor zij dan rechtstreeks of via collega's mij kan blijven aanspreken.

Ook laat ze niet na om te pas en te onpas toch contact op te nemen, dan deblokkeert ze me op facebook of whatsapp en krijg ik emo berichten, uitnodigingen om langs te gaan om nog eens van de grond te kunnen gaan, of meld ze doodleuk dat ze midden de nacht op weg is naar mijn woning.

Wat doe ik hiermee, het gaat om mijn broodwinning! Ik wil haar niet schaden of wat dan ook, want dan raak ik onrechtstreeks mijn petekind wat me heel nauw aan het hart ligt. Ik heb hem tenslotte grotendeels meehelpen opvoeden. Maar zij manipuleert zich overal uit, de vriendenkring en de familie begint nu wel door te hebben hoe het in elkaar zit nadat ze voor de vierde keer op rij gaan rondbazuinen is dat ik ziek ben.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38594

#2 , 23 mei 2018 23:42

Heeft dit betrekking met uw ander topic?

DeP
Topic Starter
Berichten: 6

#3 , 23 mei 2018 23:44

Beste Franciscus,

Nee dat topic is een pak ouder en uiteindelijk een stille dood gestorven. Al hetgeen in de openingspost dateert van erna. Zelfs de kennismaking.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38594

#4 , 23 mei 2018 23:58

Met een andere vriendin dus?

Terug naar “Andere”