Parkeerboete Maastricht

Dikaioma
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Parkeerboete Maastricht

#1 , 14 mei 2018 22:34

Heb vandaag via een Belgisch incassobureau een aanmaning ontvangen om een niet betaalde parkeerboete in Maastricht van 2017 te betalen. In deze brief staat niet vermeld over welke specifieke parkeerboete het gaat noch waar het in Maastricht gebeurd is. Ik heb noch een bonnetje gevonden noch een schrijven ontvangen van de Nederlandse Politie om deze boete te betalen. Hoe weet ik of dit wel correct is? Waarom moet ik nu tweemaal zoveel betalen aan een incassobureau ? Ik ben nooit ingelicht geweest en heb dus nooit de mogelijkheid gehad om deze boete van 62,40 euro te betalen. Is dit wettelijk ? Wat stelt U me voor ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 mei 2018 10:12

Neem contact op met het incassobureau en vraag verder informatie over de originele boete. Als ze via de telefoon geen bevredigend antwoord kunnen geven, stuur dan een A.S. met dezelfde vraag en meld hen dat je zal betalen als zij u een bewijs van de overtreding kunnen bezorgen.

Denkt u dat de boete op zich terecht is? Er zijn immers ook oplichters die dergelijke brieven durven sturen. Kijk dus ook zeker na of het om een legitiem incassoburo gaat en of het rekeningnummer op de brief effectief dat is van het incassoburo.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Oude Belg
Berichten: 3192

#3 , 15 mei 2018 10:17

Incasso? Het CjiB waarschijnlijk. https://www.cjib.nl/verkeersboete-m
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 15 mei 2018 19:16

Heb vandaag via een Belgisch incassobureau een aanmaning ontvangen om een niet betaalde parkeerboete in Maastricht van 2017 te betalen. In deze brief staat niet vermeld over welke specifieke parkeerboete het gaat noch waar het in Maastricht gebeurd is.
Verdacht
Ook geen datum ?

Vermoedelijk ivm betalend parkeren ?
Dat komt niet via politie.
Juridisch is zo'n prul uiteindelijk zeer complexe materie - of Maastricht uw DIV gegevens mag laten opvragen etc ... - die ook nog afhangt van datum, ivm wijzigingen in wetgeving hier in België ...

Contacteer betreffende dienst van de stad Maastricht met de vraag wat/waar
Stad gaat ook een reglement hebben ivm die parkeerretributies, daarin staan ook de vergoedingen bij niet betaling.


Indien correct, betaal aan Maastricht.

Niet het Belgische incassobureau (lijkt het een legitiem geval ?)
Belgische incasso's hebben géén juridische poot om op te staan.
Mogen zelf geen bijkomende kosten aanrekenen.


Verkeersboetes opgesteld door de politie, komen vanuit het CJIB, da's een officiele instantie.
Bevatten normaal netjes alle info ivm plaats inbreuk etc ...
Je weet zelfs of je er was of niet.

Terug naar “Andere”