Verzekering auto

Beerens jacques
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verzekering auto

#1 , 11 mei 2018 15:52

Hallo ik heb rijbewijs cat C+E mag ik als ik naar Engeland ga met de trein of boot naar mijn stiefzoon die daar woont met zijn wagen rijden ??? mvg Beerens Jacques

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 mei 2018 16:11

Ons Belgisch rijbewijs is een Europees rijbewijs, dus ja en met zijn wagen en zijn verzekering zie maar deze link .

https://europa.eu/youreurope/citizens/v ... dex_nl.htm
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

CityBird
Berichten: 792

#3 , 12 mei 2018 06:39

Denk niet dat dit zo eenvoudig ligt. Of je wettelijk met de wagen mag rijden staat los van het feit of de verzekering een ongeval dekt. Heb zelf ooit in een land gewoont waar de verzekering alleen de aansprakelijkheid van de eigenaars van de wagen dekt, niet die van een derde. TS vraagt de stiefzoon best om de verzekering to contacteren.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 15 mei 2018 19:22

Zijn verzekering moet andere bestuurders toelaten

Jij moet zijn toelating hebben om met het voertuig te rijden .
Ofwel in te vullen op verzekeringspapier, of getekende toelating - moet hij ginds maar eens bezien.

(Op B groene kaart moeten andere bestuurders dan de verzekeringnemer, hun handtekening plaatsen in UK ! Daar is plaats voor voorzien, kijk maar ;-) )

Terug naar “Andere”