Strafblad echtgenoot

Lindasmet
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Strafblad echtgenoot

#1 , 02 mei 2018 15:31

Beste

Ik heb een vraag betreffende het strafblad van mijn echtgenoot. Op zijn 16-17 jaar kreeg hij een berisping omtrent medeplichtigheid aan een gewapende overval. Hij is hierbij niet uit handen gegeven. Hier had hij echter niks mee te maken omdat hij op het laatste moment bij zijn exvrienden ging staan om hen te begroeten maar werd wel beoordeeld met een werkstraf omdat hij op de camerabeelden te zien was. Heeft dit nu een invloed op zijn latere carrière of op mijn carrière als zijn echtgenote in een juridische sector ?

Mvg
Linda

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 02 mei 2018 15:52

Maatregelen opgelegd aan minderjarigen worden "vergeten" van zodra ze meerderjarig worden. Dit is dus nooit in het strafregister van uw echtgenoot terecht gekomen.

Dat betekent echter niet dat dit niet naar boven kan komen tijdens een diepgravend onderzoek naar zijn achtergrond wanneer hij kandidaat is voor een gevoelige functie. Ook de samenwonenden kunnen aan zo'n onderzoek worden onderworpen. Als samenleving wil je bv. geen magistraat benoemen die samenleeft met een terrorismeverdachte...
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

Terug naar “Andere”