verhoor categorie

pluspower
Topic Starter
Berichten: 104
Juridisch actief: Nee

verhoor categorie

#1 , 28 apr 2018 17:41

Hoeveel categorie's van verhoren zijn er en wat is hun betekenis???

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 28 apr 2018 20:24

Dit al eens lezen
oud systeem is gewijzigd gezien ook voor andere zaken er nu een advocaat moet gevraagd worden. Resultaat alleen voor zeer dringende zaken op heterdaad wordt door politie direct een advocaat verwittigd.


Nu Salduz Bis
http://www.ordeexpress.be/UserFiles/Art ... 1.2016.pdf

en
http://www.om-mp.be/om_mp/files/en-savo ... 6%20NL.pdf


Veel leesgenot.

pluspower
Topic Starter
Berichten: 104
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 apr 2018 10:34

Franciscus, bedankt voor uw antwoord waarin ik gelezen heb dat er vier categorieën zijn maar soms wordt er vermeld "schriftelijke uitnodiging"
Van wie komt zulke schriftelijke uitnodiging ? Van politie, onderzoeksrechter, parket ???
Komt zo een uitnodiging toe met de gewone post?? Of gewoon een kaartje dat de wijkagent in de bus steekt?

Reclame

Issued
Berichten: 1227

#4 , 29 apr 2018 10:57

Komt van politie en gewoon per brief.

Behalve cat 4 natuurlijk. Dan zit u reeds in de gevangenis, beetje raar om dan een briefje te sturen

Franciscus
Berichten: 38587

#5 , 29 apr 2018 21:35

Of bent u reeds van uw vrijheid benomen en gearresteerd door OGP en PdK.

pluspower
Topic Starter
Berichten: 104
Juridisch actief: Nee

#6 , 30 apr 2018 15:01

Neen, niets van dit allemaal. Deze site is zeer leerzaam en over die "categorie's" en die "schriftelijke uitnodigingen" had ik nog nooit iets gehoord. Daarom was ik nieuwsgierig naar de betekenis ervan. Nu ga ik op zoek naar de betekenis OGP en Pdk.

Issued
Berichten: 1227

#7 , 30 apr 2018 17:14

Ogp is officier van gerechtelijke politie dus hoofdinspecteur, commissaris of hoofdcommissaris

Pdk is procureur des Konings

BloodNight
Berichten: 621

#8 , 30 apr 2018 19:42

Sommige inspecteurs hebben ook de OGP bevoegdheid. Ik weet niet of de wet reeds is aangepast maar meer en meer inspecteurs gaan de OGP bevoegdheid krijgen. Substituut is ook OGP ter info.

Terug naar “Andere”