GAS boete fout parkeren

Elsjeyoshi
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

GAS boete fout parkeren

#1 , 26 apr 2018 17:16

Beste,

Op 27/6/17 werd vastgesteld dat ik fout geparkeerd stond. Pas op 27/09/17 werd daarvoor een brief naar mij verstuurd, die uiteraard pas enkele dagen na die datum bij mij arriveerde.

Ik wachtte (met mijn gebruikelijke uitstelgedrag) te lang om de boete te betalen, ook na een aangetekende brief, en moet nu i.p.v. de oorspronkelijke 55 euro een bedrag van 230 euro betalen.

Ik vraag me echter af of de oorspronkelijke brief niet al te laat bij mij arriveerde en zo ja, of ik dit nu nog kan gebruiken om onder de boete en de bijkomende kosten uit te komen.
Zou wel fijn zijn, aangezien ik in een drukke straat woon met een wildgroei aan parkeerverbodsborden in alle omliggende straten, waardoor je soms niet anders kan dan je niet-reglementair te parkeren. En waar de politie bovendien zeer regelmatig vergeet om tijdig borden te plaatsen en je dan om 6h 's ochtends uit bed gebeld wordt om je auto te verzetten óf dat je auto bij de takeldienst mag gaan ophalen :-/. Ondertussen heb ik, vanwege alle onvermijdelijke boetes, zelfs geen auto meer.

Ik hoop op een gaatje in het wettennet :-).

Bedankt,
Elsje

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Issued
Berichten: 1227

#2 , 27 apr 2018 14:55

1. de politie moet binnen 1 maand het pv aan de GAS ambtenaar overmaken. Deze moet zorgen dat je je brief hebt binnen de 6 maanden nadat hij het pv heeft ontvangen sturen. Er is dus niets te laat.
2. je had 15 dagen na de aanvankelijke brief tijd voor verweer. Je uitstelgedrag heeft ervoor gezorgd dat dit niet meer mogelijk is.
3. politie plaats normaal gezien geen borden.
4. je hoop is ijdele hoop vrees ik

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 27 apr 2018 17:15

Vermoedelijk zal langer wachten nog uitkomen op een hoger bedrag.
Termijnen van beroep zijn verstreken en dan is het over en uit.

Reclame

Oude Belg
Berichten: 3192

#4 , 27 apr 2018 17:51

3. politie plaats normaal gezien geen borden.
In Antwerpen wel; je moet het door hen laten doen.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!


Oude Belg
Berichten: 3192

#6 , 29 apr 2018 12:23

Bedankt, Fransiscus. Ik zou het moeten weten; ik heb beide systemen al meermaals gebruikt... :oops:
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#7 , 08 mei 2018 01:38

2. je had 15 dagen na de aanvankelijke brief tijd voor verweer. Je uitstelgedrag heeft ervoor gezorgd dat dit niet meer mogelijk is.
30
3. politie plaats normaal gezien geen borden.
Dat zal van de lokale situatie afhangen.
Hier deed de LP dat lang wel
Intussen is dat gemeentepersoneel
4. je hoop is ijdele hoop vrees ik
Na de voorziene beroepsperiode is het game-over of aantonen dat je pas later bericht over GAS-PV ontvangen hebt

Maar werd tijdig verstuurd, daar zit dus geen gat.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#8 , 08 mei 2018 01:39

Lokale regelingen zijn geen algemene regelingen :!:

Franciscus
Berichten: 38596

#9 , 08 mei 2018 13:06

Was een reactie op @oudebelg 8_)
Is in principe ook geen lokale regeling maar valt onder regeling geen administratieve taken voor politie. In de jaren 80 zijn er al tientallen afgeschaft en nogmaals in de jaren 90 en daarna na de fusie met de rijkswacht nog eens tientallen.
Zo 'moest' de politie de post bezorgen aan alle schepenen en gemeenteraadsleden. Op de koeien gaan tellen enz.
Dus ook het plaatsen van borden is iets voor de gemeente.
Net zo goed het afleveren van een bewijs van goed gedrag en zeden in feite uittreksel strafblad ( is een bevoegdheid van de burgemeester) en dus volledig voor gemeente.
In feite ook de aangifte verlies van Eid en rijbewijs ... is gemeentelijke bevoegdheid.

Terug naar “Andere”