herstel in eer en rechten

Kimmeke007
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

herstel in eer en rechten

#1 , 25 apr 2018 09:53

Beste,

Ik ben momenteel bezig tot een verzoek in herstel van eer en rechten van mijn man. Ik heb hiervoor de nodige documenten aangevraagd waaronder een afschrift dat alle boetes betaald zijn. tot onze grote verbazing blijkt dat er nog een duizend euro openstaat. Vanwaar onze verbazing? mijn man was in schuldbemiddeling en toen deze werd afgesloten (2014) veronderstelden wij dat mijn man volledig schuldenvrij was. Ik heb de schuldbemiddelaarster proberen te contacteren maar zij is blijkbaar gestopt als advocaat. Zij staat ook niet meer vermeld bij de orde van advocaten. Kunnen boetes ook niet verjaren? Het betreft hier boetes ten gevolge van een vonnis in de correctionele rechtbank voor feiten die dateren van 1999....

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 apr 2018 10:52

Neen politie boetes kunnen niet kwijt gescholden worden, dit is ook zo bij faillissementen, politie boetes en onderhoudsgeld en schadevergoeding aan personen wegens ongevalen etc.. moet je nog betalen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 25 apr 2018 11:47

U echtgenoot hebt toch verslag ontvangen - vonnis bij start arbeidsrechtbank waar alle schuldeisers opstaan.
Inderdaad zoals @denlowie heeft geschreven die zaken blijven staan en blijven opeisbaar.
Zorg dat al die zaken geregeld zijn voor u de zaak effectief opstart.
Indien u via politie de vraag krijgt om afstand te doen van uw vraag wil dat meestal zeggen dat er nog openstaande rekeningen zijn. Doet dan eerst het nodige om alles op te sporen - mogelijk krijgt u van parket de nodige info via uw wijkinspecteur. Indien u toch verder gaat wordt dat terug een wachttijd van 3 tot 5 jaar.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 08 mei 2018 01:49

mijn man was in schuldbemiddeling en toen deze werd afgesloten (2014) veronderstelden wij dat mijn man volledig schuldenvrij was. Ik heb de schuldbemiddelaarster proberen te contacteren maar zij is blijkbaar gestopt als advocaat.
De schuldbemiddeling is dus gestopt omdat uw (commerciële) schuldbemiddelaar er mee gestopt is
Dat betekent niet dat ook de schuld weg is ...

Misschien niet populair op een juridisch forum, maar ...
Hoog tijd dat schuldbemiddeling volledig weggehaald wordt bij de duurste vogels om dit uit te voeren (advocaten)
Kunnen boetes ook niet verjaren? Het betreft hier boetes ten gevolge van een vonnis in de correctionele rechtbank voor feiten die dateren van 1999....
Die kunnen zeker verjaren
Maar niet als u / uw man ze al deels betaalde, en verjaring wordt ook opgeschoven als de schuldeiser al moeite deed om de schuld te innen - wat dus het geval was gezien de schuldbemiddeling.

Contacteer de lokale FOD financien (die hebben u waarschijnlijk ook verteld wat er nog open stond ?)
Leg uit waarom de schuld niet verder afgebouwd werd
Vraag eventueel een afbetalingsplan

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 08 mei 2018 01:52

Neen politie boetes kunnen niet kwijt gescholden worden
Politie (en correctionele) boetes kunnen wel degelijk verjaren

Maar is hier vrij waarschijnlijk niet (meer) van toepassing

Terug naar “Andere”