Gemotoriseerd voertuig

Gebruiker44
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Gemotoriseerd voertuig

#1 , 13 apr 2018 00:15

Ik heb zelf een soort van voertuig gemaakt met een motortje van 6,5pk. Nu is mijn vraag mag ik hiermee op de openbare weg zonder rijbewijs of nummerplaat of verzekering of wat dan ook?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker44
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 apr 2018 00:16

Ik heb zelf een
Soort van auto gemaakt met een klein motortje van 6,5pk een auto met 4 wielen mag ik hiermee op de openbare weg zonder rijbewijs of kenteken of verzekering of wat dan ook?

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#3 , 13 apr 2018 01:38

neen

Reclame

P-Stone
Berichten: 280

#4 , 13 apr 2018 13:25

neen
Zo, hier is T/S wel wijzer van geworden !
Soms lees je hier halve wetboeken, en daar hebben we niet veel aan. Maar aan "neen" zonder meer hebben we ook niet veel hé.

Franciscus
Berichten: 38592

#5 , 13 apr 2018 13:37

Uw voertuig zal voor het op de openbare weg komt gekeurd moeten worden. Dat dient te geschieden zodat het een Proces -Verbaal van goedkeuring heeft zowel voor de technische als voor de administratieve kant.
https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q= ... AbvHiKoV1e

De desbetreffende wetgeving achterwegen gelaten.
Maar daar kunnen ze uw wel op weg helpen.

Op privaat domein mag je er wel mee rijden.

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#6 , 13 apr 2018 14:18

neen
Zo, hier is T/S wel wijzer van geworden !
Soms lees je hier halve wetboeken, en daar hebben we niet veel aan. Maar aan "neen" zonder meer hebben we ook niet veel hé.

maar mijn antwoord is wel correct :mrgreen:


maar als men even logisch nadenkt, alle nieuwe motorvoertuigen (bv van grote merken) die op de openbare weg willen rijden moeten eerst gekeurd en nagekeken worden zoals franciscus zegt, waarom zou dat dan anders zijn als men als particulier een wagen bouwt

ik vraag men zelf alleen af hoe groot de kans is dat een particulier met zo een wagentje dat topic starter gebouwd heeft een goedkeuring krijgt om er mee op de openbare weg te rijden

Oude Belg
Berichten: 3192

#7 , 13 apr 2018 17:03

Soms lees je hier halve wetboeken, en daar hebben we niet veel aan. Maar aan "neen" zonder meer hebben we ook niet veel hé.
Als je zulke vragen volledig wil beantwoorden, heb je meerdere volledige wetboeken nodig. "Neen" is correct en duidelijk. Heeft TS behoefte aan een uitleg van ettelijke bladzijden over homologatie, rijbewijzen, verzekeringen, kennis van de wegcode, burgerlijke aansprakelijkheid, keuring, .... of volstaat hier een duidelijk "Neen"?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Andere”