Parkeerretributie Hasselt van 2013

Cecegy
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Parkeerretributie Hasselt van 2013

#1 , 27 mar 2018 18:17

Hallo,

vandaag zat er een mooie een brief in onze brievenbus en wel eentje die ze al veel eerder hadden mogen sturen. Maar in deze moderne tijd met al de mogelijke snufjes om iemand te vinden, raken ze toch af en toe iemand kwijt.

Mijn vriend trok bij mij bijna 4 jaar geleden in. Alles officieel, dus domicilie ook bij mij zoals het hoort. Nu na bijna 4 jaar later komt een envelop met 2 parkeerretributies van het jaar (eind) 2013 binnen en om het nog wat prettiger te maken een brief van Limburg.net die dateert uit 2014 met de bemerking dat daar ook nog een betaling open staat en er natuurlijk nog een boete bovenop komt (omdat ze hem niet vonden?) omdat het laattijdig betaald word.

We hebben verleden jaar nogal zoiets meegemaakt toen stond er al meteen een deurwaarder aan de deur ivm verkeersbelastingen en ook de opmerking dat het allemaal naar zijn oud adres is gegaan. Wat ik niet goed snap aangezien dat we toch al een tijdje samenwoon en ik altijd dacht dat eens je adres veranderd is, ze je wel weten te vinden want uiteindelijk alle andere post komt wel juist terecht. Het ergerlijke is natuurlijk dat er ook nog eens een boete voor het laattijdig betalen bij komt, terwijl het niet eens door hem komt dat het te laat is aangezien alles correct is verlopen?

Weet iemand hier raad,

Met vriendelijke Groeten,
Cece.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 27 mar 2018 19:54

Werd zijn adreswijziging ook doorgegeven aan het DIV? (Dienst voor inverkeerstelling)
De nummerplaat is niet gekoppeld aan een domiciliëring, en de inschrijving van de wagen moet worden afzonderlijk aangepast op het gemeentehuis.

Cecegy
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 mar 2018 18:31

Daar kan ik nog inkomen dat het DIV er ook van moet weten, maar wat heeft de brief van Limburg.net er dan mee te maken want deze zaten samen in 1 envelop en de kosten staan ook uiteindelijk samen op 1 rekening. Limburg.net krijgt toch alle gegevens gewoon van de gemeente en daar weten ze toch al veel langer dan vandaag dat hij verhuist is. We spreken hier over bijna 5 jaar, als ik 5 dagen te laat betaal....dan weten ze me al te vinden....

Reclame

Franciscus
Berichten: 38590

#4 , 28 mar 2018 20:33

Limburg.net zal de persoonsgegevens via de kruispuntbank zo naar RijksRegister krijgen. Gaat vermoedelijk over huisvuil.
Eens kijken of die datum van 1.1.jaar gebruiken om belasting te heffen.
Retributies dus de boeten zijn ook belastingen (retributies).
Zullen beide dus van de vroegere gemeente van uw vriend zijn?
Als u met een uittreksel van de gemeente kan bewijzen dat adres 'officieel' is van datum x en feiten dateren van na die datum ... wil niet zeggen dat er niet moet betaald worden maar de extra is dan toch niet voor uw vriend.

Terug naar “Andere”