Seponering? Hoe te weten komen? Verjaring?

NewYork
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Seponering? Hoe te weten komen? Verjaring?

#1 , 23 mar 2018 16:12

Beste mensen

Ik ben een kleine 2 jaar geleden op verhoor gemoeten bij de lokale politie. Ik betwist schuldig te zijn aan de feiten die men mij toen ten laste legde. Het gaat over import van verboden middelen. Naar mijn gevoel was de politieinspecteur al zeker dat ik schuldig was. Erg ongemakkelijk.
De politie vroeg toen of ze mijn GSM mochten analyseren. Ik vond dit geen probleem. Na een maand of 3 mocht ik mijn GSM gaan ophalen in de rechtbank. (Is dat een goed teken? Stel dat ze 'bewijzen' terugvinden, zouden ze dan mijn GSM teruggeven? Of betekent dit niets?)

Ondertussen zijn we dus 2 jaar na het eerste (en enige) verhoor, en ongeveer 2 jaar en 5 maanden na de bovengenoemde 'feiten' die mij ten laste werden gelegd.

Nu ben ik ondertussen aan het twijfelen om mijn examen voor een sportschutterslicentie te doen. Ik heb mijn voorlopige sportschutterslicentie al een dik half jaar zonder enig probleem. Bij de aanvraag van een vaste licentie wordt wel eens langs de politie gegaan om te kijken of er geen problemen met mij geweest zijn in het verleden.

Nu wil ik ook geen slapende honden bij de politie wakker maken.

Maar voor hetzelfde geld is mijn zaak geseponeerd? Of laten ze dat weten? Of zijn ze nog onderzoek aan het doen? Kan ik dat te weten komen? Ik wil ook niet gewoon langsgaan bij de politie. Kwestie van geen interesse op te wekken?

Of wacht ik beter nog een kleine 3 jaar tot de feiten verjaard zijn om zeker te zijn?

Bedankt voor info, tips e.d.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 25 mar 2018 13:35

Je wordt niet verwittigd van seponering als het over een zaak tégen jou gaat .
Bizarre vervolgingspolitiek in België ...

Politie kan zien dat u in een eventueel lopende zaak zit, maar er weinig of niks mee doen zonder veroordeling ...

Reclame

Terug naar “Andere”