Nummerplaat ander land

Valk
Topic Starter
Berichten: 3

Nummerplaat ander land

#1 , 23 mar 2018 15:07

Had een vraag

Mijn ouders zijn naar portugal gaan wonen. Hebben belgische nationaliteit. Hebben daar nu auto met portugese nummerplaat.

Mijn vader wil mijn moto in portugal gebruiken en zou mijn mogen gebruiken daar als tweede bestuurder qua verzekering.

Blijkbaar hoorde hij dat dit niet mag met Belgische nummerplaat rondrijden. Klopt dit ?

Ook als die moto op mijn naam en mijn verzekering blijft staan. Mag hij er dan daar niet mee rondrijden?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 mar 2018 15:41

Daar is een beperking op van tijd !
Anders zouden de Polen hier allemaal met de wagen van hun ouders hier rond rijden en geen taksen betalen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Sirkii
Berichten: 5397

#3 , 23 mar 2018 18:39

Er zijn twee aandachtspunten. Veel belgische BA-verzekeringen leggen een beperking op van de duurtijd van het buitenlands gebruik. Voorts moet je de Portugese wegcode nakijken omtrent hun regels voor gebruik van buitenlandse platen. Waarschijnlijk zullen die wel gelijklopend zijn met de belgische.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 27 mar 2018 22:24

Blijkbaar hoorde hij dat dit niet mag met Belgische nummerplaat rondrijden. Klopt dit ?
Zou best kunnen, andersom mag het ook niet om als Belg wonend in België, rond te rijden met een voertuig dat ingeschreven is in het buitenland (er zijn wat uitzonderingen op, maar da's de algemene regel)

Terug naar “Andere”