3 Administratieve Boetes met 5 weken vertraging

William Wilde
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

3 Administratieve Boetes met 5 weken vertraging

#1 , 20 mar 2018 10:32

Mechelen wijzigde in 2017 zijn autoluw beleid: ander stratencircuit, andere uren, overal nieuwe en verplaatste signalisatie.
's Zondags probeer ik in Mechelen meestal te parkeren 'in open lucht'.
Parkeren is dan nl. gratis in tegenstelling tot de overdekte parkings die betalend blijven.
Door de, door mij onopgemerkte, verplaatsing en vervanging van een grote camerapaal door een kleinere, discretere versie (ik wist die vorige grote paal sedert jaren goed staan en zat 'ingebakken' in wat voor mij het toegestane circuit was) deed ik in december 2017, onbewust een overtreding door 50m in een nieuw verboden, autoluw stuk te rijden en er 'gratis' te parkeren.
Overtreding dus, boete van € 55 dus, normaal dus, betaald dus. Sakkersakker.
Ik ontving wel het bericht van de éérste overtreding pas na VIJF weken in mijn brievenbus.
In die tijdspanne heb ik nog tweemaal diezelfde overtreding gedaan.
Ik ontving die ook met 4 à 5 weken vertraging. Ik keek dus aan tegen in totaal 3 maal boete voor eenzelfde overtreding.
Dit zou natuurlijk niet het geval geweest zijn mocht er een billijke termijn verlopen zijn tussen het moment van vaststelling van de overtreding en de kennisgeving van die overtreding.
Mijn vraag: is dit rechtsgeldig en heb ik verhaal hiertegen?
Vriendelijke groeten,

William

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 mar 2018 11:21

Niks je heeft duidelijk 3 keer een overtreding gedaan, en dit is zeker niet de schuld van de gemeente.

Je mag altijd deze boetes laten voorkomen bij de politie rechtbank alleen zal het je veel duurder uitvallen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 mar 2018 11:29

In de veronderstelling dat de autoluwe zones op de juiste manier met verkeerstekens worden aangegeven, heeft u geen enkel verhaal. Het enige wat ik in uw betoog lees is dat de manier waarop gecontroleerd wordt veranderd is, niet de verkeerssituatie zelf. Aangezien u beschikt over een rijbewijs, dient u ten alle tijden op de hoogte te zijn van de verkeersregels.

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 20 mar 2018 12:10

U dient met de nodige aandacht, en met de ogen open, rond te rijden in een stad, en de verkeerstekens te volgen, zelfs al worden die dagelijks verplaatst een aangepast.

Terug naar “Andere”