Opgelicht en bestolen!

Jamal2018
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Opgelicht en bestolen!

#1 , 02 mar 2018 09:00

Beste,

Ik ben een taxi-chauffeur en werd vorige week bestolen door een aantal oplichters. Ik heb toen ook aangifte gedaan bij de politie en zij hebben mij ook de foto's laten zien van de (bekende) daders die ik onmiddellijk herkende. Deze daders waren bekenden voor het gerecht. Het gaat om een geldsom van rond 500 euro.
Een ezel stoot zich geen 2 maal aan dezelfde paal, maar deze daders precies wel, want ze hebben mij gisteren teruggebeld en dan ben ik met de polite ter plaatse gegaan. Deze daders werden dus gelukkig gevat. Dit zal denk ik een lang proces worden, aangezien ze veel feiten op hun namen hebben staan.

Kan ik in de meantime mijn geld recuperen (contantgeld, het ticketje van de rit, schadevergoeding)? Zijn er manieren voor de zaak vlotter te laten verlopen? Is er nog iets dat ik kan doen dan enkel maanden/jaren wachten op het proces?

Alvast bedankt voor de feedback.

Groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Issued
Berichten: 1227

#2 , 02 mar 2018 09:09

Neen, u kan niet sneller een uitspraak krijgen over uw nadeel dan dat er een uitspraak is over de schuld van de verdachte(n).
Vergeet jezelf niet burgerlijk partij te stellen (de informatie daarover staat normaal op je attest klachtneerlegging die je van de politie kreeg)

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 mar 2018 09:41

Ben je er niet voor verzekerd???

Als je een werknemer bent zal het voor je werkgever zijn die het geld kwijt is.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Jamal2018
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 mar 2018 10:42

Beste,

Ik ben zelfstandige in bijberoep en ben zelf zaakvoerder, dus ik vraag me af of hier een bepaalde verzekering voor bestaat?

alvast bedankt!

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 02 mar 2018 11:05

Beste,

Ik ben zelfstandige in bijberoep en ben zelf zaakvoerder, dus ik vraag me af of hier een bepaalde verzekering voor bestaat?

alvast bedankt!
Dit bestaat en dit noemde vroeger een kas verzekering, dit telt ook voor valse biljetten als je deze per toeval ontvangt.

Vraag dit even aan je bank.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Jamal2018
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 02 mar 2018 11:44

Beste,

Bedankt voor de tips! Wordt de kas verzekering automatisch afgesloten voor zelfstandigen of is dit een extra verzekering dat je apart moet nemen?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 02 mar 2018 12:41

Beste,

Bedankt voor de tips! Wordt de kas verzekering automatisch afgesloten voor zelfstandigen of is dit een extra verzekering dat je apart moet nemen?
Dit is een kleine verzekering dat je zelf dient te nemen, meestal bij je bank, dit was vroeger zo, anders eens zien bij diefstalverzekering bij je andere verzekeringen.

Zie eens
https://www.kbc.be/ondernemen/nl/produc ... ering.html

https://www.aginsurance.be/Retail/nl/wo ... ering.aspx
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Andere”