Auto met Belgische nummerplaat in Portugal.

johan schoonvliet
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Auto met Belgische nummerplaat in Portugal.

#1 , 01 mar 2018 09:57

Ik heb een tweede woning in Portugal waar ik permanent een auto ter beschikking wil hebben. Kan ik mijn Belgische verzekering behouden? Kan ik daar jaarlijks naar de autocontrole gaan? Of moet ik telkens voor een controle terugkeren naar België?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 01 mar 2018 12:23

Als je uw B nummerplaat wil behouden, zal je jaarlijks naar de Belgische autokeuring moeten

Sirkii
Berichten: 5395

#3 , 01 mar 2018 17:03

Je zal al eerst je belgische BA polis moeten nalezen. Veel polissen beperken de maximale duur die je in het buitenland doorbrengt. Vervolgens zal je moeten nakijken wat de Portugese regels zijn met betrekking tot buitenlandse nummerplaten. Waarschijnlijk zal je goedkoper af zijn qua taks en verzekering in Portugal doch dit moet je nakijken. Als tijdens een (lange) vakantie in het buitenland je keuring vervalt moet je naar de keuring in dat land en herkeuren in België zodra je terugbent in België

Reclame

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 02 mar 2018 19:22

Als je uw B nummerplaat wil behouden, zal je jaarlijks naar de Belgische autokeuring moeten
Onzin

Voertuig dat in buitenland blijft, moet echter daar periodiek gekeurd worden, en nadien bij terugkomst in België

Terug naar “Andere”