Beste,
Op 13 oktober krijg ik een brief van indigo (Oostende) dat ik een retributiebon moet betalen. Na een tijdje bleek duidelijk dat het mijn vriendin was die na een bezoek van de kapper (op 7 september) deze retributiebon kreeg. Het geld dat ze er had ingestoken was ze dus ook mee kwijt. Op 18 november doet ze de betaling aar indigo.
Op 27 november krijg ik een herinneringsbrief (met nog eens 20€ erbij). Waarschijnlijk heeft de betaling en de brief elkaar gekruist.
Eerst dacht ik: betaald is betaald en hoef me daarbij geen zorgen te maken. Uiteindelijk stuur ik toch een mail op 21 december naar de deurwaarder volgens het adres die op de brief vermeld staat met daarbij het betalingsbewijs. Ik krijg hier geen antwoord op. Ondertussen heb ik op 24 februari nog eens gemaild. Ik wacht nog steeds het antwoord af.
Is dit normaal dat ze dit mogen negeren?
Ondertussen ben ik naar het indigo kantoor geweest en de bediende zei me dat dit moet betaald worden aangezien ik (mijn vriendin) te laat was.
Ik vind het straf dat indigo het recht heeft om de retributiebon tot 10 jaar te laten liggen (kreeg ooit eens een brief, 18 maand na de "zogezegde" feiten) en diegene die moet betalen, indien één dag te laat, €20 moet bijbetalen. Stel dat je een 3 à 4 weken op reis bent, dan heb je het sowieso zitten. Blijkbaar mogen ze ook een betwisting volledig negeren en het bedrag dat geëist wordt gewoon verder opdrijven. cfr. aangetekend schrijven...deurwaarder etc...
Ik stel me bij deze zeer agressieve manier, serieuze vragen. Heb dit echter nog nooit meegemaakt met andere bedrijven. Moet men nog eens €20 bijbetalen + andere verdere kosten, indien men voor het krijgen van de herinneringsbrief, reeds (het volledige bedrag) heeft betaald?