na retributiebon te hebben betaald bij indigo, blijft men geld vragen

catch22
Topic Starter
Berichten: 5

na retributiebon te hebben betaald bij indigo, blijft men geld vragen

#1 , 27 feb 2018 11:46

Beste,

Op 13 oktober krijg ik een brief van indigo (Oostende) dat ik een retributiebon moet betalen. Na een tijdje bleek duidelijk dat het mijn vriendin was die na een bezoek van de kapper (op 7 september) deze retributiebon kreeg. Het geld dat ze er had ingestoken was ze dus ook mee kwijt. Op 18 november doet ze de betaling aar indigo.
Op 27 november krijg ik een herinneringsbrief (met nog eens 20€ erbij). Waarschijnlijk heeft de betaling en de brief elkaar gekruist.
Eerst dacht ik: betaald is betaald en hoef me daarbij geen zorgen te maken. Uiteindelijk stuur ik toch een mail op 21 december naar de deurwaarder volgens het adres die op de brief vermeld staat met daarbij het betalingsbewijs. Ik krijg hier geen antwoord op. Ondertussen heb ik op 24 februari nog eens gemaild. Ik wacht nog steeds het antwoord af.
Is dit normaal dat ze dit mogen negeren?
Ondertussen ben ik naar het indigo kantoor geweest en de bediende zei me dat dit moet betaald worden aangezien ik (mijn vriendin) te laat was.
Ik vind het straf dat indigo het recht heeft om de retributiebon tot 10 jaar te laten liggen (kreeg ooit eens een brief, 18 maand na de "zogezegde" feiten) en diegene die moet betalen, indien één dag te laat, €20 moet bijbetalen. Stel dat je een 3 à 4 weken op reis bent, dan heb je het sowieso zitten. Blijkbaar mogen ze ook een betwisting volledig negeren en het bedrag dat geëist wordt gewoon verder opdrijven. cfr. aangetekend schrijven...deurwaarder etc...
Ik stel me bij deze zeer agressieve manier, serieuze vragen. Heb dit echter nog nooit meegemaakt met andere bedrijven. Moet men nog eens €20 bijbetalen + andere verdere kosten, indien men voor het krijgen van de herinneringsbrief, reeds (het volledige bedrag) heeft betaald?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 feb 2018 11:52

Gelijkaardig stond gisteren in de krant met de water maatschappij , ook zijn er klinieken die dit toepassen 1 dag te laat is + 20€ erbij, ik denk dat dit in hun reglement staat, voor hun administratie kosten.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 27 feb 2018 12:17

Ook de fiscus doet dat. 1 dag te laat het geld op hun rekening en je hebt een boete aan uw broek :evil:
Zelfs al heb je 2 dagen voordien al de betalingsopdracht gegeven aan je bank.
Datum die telt is diegene waarbij het geld op HUN rekening staat, en niet de datum waarop het geld van uw rekening is afgegaan.

Reclame

Milo72
Berichten: 1016

#4 , 27 feb 2018 12:50

Op 13 oktober krijg ik een brief van indigo (Oostende) dat ik een retributiebon moet betalen. Na een tijdje bleek duidelijk dat het mijn vriendin was die na een bezoek van de kapper (op 7 september) deze retributiebon kreeg. Het geld dat ze er had ingestoken was ze dus ook mee kwijt.
Op 18 november doet ze de betaling aar indigo.
Op 27 november krijg ik een herinneringsbrief (met nog eens 20€ erbij).
De oorzaak van het probleem zit niet in de 'slechts' 9 dagen tussen uitvoeren van de betaling en het krijgen van de 'herinneringsbrief' (blijkbaar van deurwaarder ?) maar in de 36 dagen tussen het krijgen van de brief en het uitvoeren van de betaling.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Terug naar “Andere”