onterechte parkeerboete

wolfrider
Topic Starter
Berichten: 12

onterechte parkeerboete

#1 , 25 feb 2018 07:47

In november krijgj ik van Parking@rca.charleroi.be een parkeerboete toegestuurd.
Mijn nummerplaat staat er op vermeld,maar de plaat hangt aan een Mercedes....zo genoteerd door parkeerwachter/beambte???
Mijn auto is een CITROEN.
Ik neem contact op met de lokale politie in Turnhout,zelf woon ik in Beerse.
Ze geven mij de raad om een foto van mijn auto op te sturen,wat ik doe ,inclusief uitleg in een e-mail in november.
Ik voeg bovendien een foto van het inschrijvingsbewijs bij.
De zaak zou hiermee opgelost moeten zijn,volgens politie.
Nu krijg ik zopas een aanmaning om de (onterechte ) boete te betalen vermeerderd met interest....
Ik stuur alles opnieuw door.....en doe zelfs de moeite om een vertaling van mijn mail in het Frans bij te voegen,wat volgens politie niet eens hoeft :roll: :cry: :?
Het gaat dus om Parking@rca.charleroi.be.
Ik ga deze onterechte boete uiteraard niet betalen,maar wat doe ik best om verdere onterechte aanmaningen te voorkomen.

Rudy Vermeiren

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sianna
Berichten: 156

#2 , 25 feb 2018 08:04

Klacht indienen bij de politie omdat er iemand met uw nummerplaat aan het rondrijden is, kopie van dat pv doorsturen aan hen. Ik zou dit aangetekend doen, niet via mail.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 25 feb 2018 09:45

Die rappels worden gewoonlijk automatisch door de computer verstuurd. Als zij hun PV niet aanpassen, ga je die rappels blijven ontvangen

Reclame

wolfrider
Topic Starter
Berichten: 12

#4 , 25 feb 2018 10:49

Klacht indienen bij de politie omdat er iemand met uw nummerplaat aan het rondrijden is, kopie van dat pv doorsturen aan hen. Ik zou dit aangetekend doen, niet via mail.
Ga ik doen die klacht neerleggen en aangetekend opsturen !
Alvast bedankt !
A propos:is het normaal dat je bij de politie tegenwoordig afspraak moet maken :roll: om je verhaal te komen doen?
Ondervond dit in november,maar ze hebben mij toch op die moment toch verder geholpen :)
Laatst gewijzigd door wolfrider op 25 feb 2018 10:59, 4 keer totaal gewijzigd.

wolfrider
Topic Starter
Berichten: 12

#5 , 25 feb 2018 10:52

Die rappels worden gewoonlijk automatisch door de computer verstuurd. Als zij hun PV niet aanpassen, ga je die rappels blijven ontvangen
na mijn mail in november hadden ze hun pv natuurlijk moeten aanpassen , maar hebben dit blijkbaar niet gedaan :roll: :evil:
Heb er nu ook een franse versie van opgesteld,dus ik toon best goeie wil :lol: ,misschien zijn ze nederlands-onkundig :roll: :roll: :roll: ....of moedwillig...
Ik krijg alles in het Frans ,moeten zij ook maar de moeite doen om mijn Nederlands te lezen/begrijpen....... :!:

wolfrider
Topic Starter
Berichten: 12

#6 , 25 feb 2018 10:58

Kan ik trouwens een foto opvragen van mijn auto die zogezegd in overtreding stond?
In Antwerpen zie ik parkeerwachters altijd foto nemen .

P-Stone
Berichten: 280

#7 , 25 feb 2018 13:54

Niet onbelangrijk detail : Stond je die dag inderdaad in overtreding in Charleroi en heeft iemand zich vergist bij het opstellen van de boete, of stond je daar niet en rijdt er mogelijks iemand rond met jouw nummerplaat ? Of heeft men zich vergist bij het noteren van de nummerplaat ?
Als je er wel stond zou ik zonder meer betalen. Als je er niet stond zou ik inderdaad proberen aan een foto van de overtreding te geraken.
Overigens, het gegeven dat het merk van de wagen niet overeenstemt is m.i. niet noodzakelijk een bewijs van onschuld : je kon op stap zijn met een vervangwagen met jouw nummerplaten. Een doorslaggevend element zou een goede foto van de overtreding zijn, waarbij je bij het inzoomen duidelijk de reliëfstempel van de DIV, of het ontbreken hiervan, kan zien.

wolfrider
Topic Starter
Berichten: 12

#8 , 26 feb 2018 00:01

ik was NIET in Charleroi,dus iemand rijdt rond met kopie van mijn nummerplaat of de plaat is verkeerd genoteerd.

wolfrider
Topic Starter
Berichten: 12

#9 , 26 feb 2018 00:01

ik was NIET in Charleroi,dus iemand rijdt rond met kopie van mijn nummerplaat of de plaat is verkeerd genoteerd.

wolfrider
Topic Starter
Berichten: 12

#10 , 26 feb 2018 11:35

Aangetekend mijn bezwaarschrift opgestuurd,
volgens politie waarschijnlijk tikfout bij opvragen van de nummerplaat en niet gezien dat het om een ander merk auto ging :roll: :roll: :roll: .

Franciscus
Berichten: 38592

#11 , 26 feb 2018 19:46

Zal wel een retributie zijn en geen verkeersboete.

wolfrider
Topic Starter
Berichten: 12

#12 , 05 mar 2018 21:47

Aangetekend de boete betwist met kopie inschrijvingsbewijs en vandaag mail
gekregen dat boete wordt geannuleerd met de uitleg : c'etait une erreur..... ;-) ....Eind goed ,al goed.... :-)

Terug naar “Andere”