Parkeerretributie Roeselare


Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rapture
Berichten: 124

#17 , 19 feb 2018 10:14

Toen die parkeerwachter dat ticket achter je ruitenwisser bevestigde, moet hij die parkeerschijf toch gezien hebben?

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#18 , 19 feb 2018 12:06

Die foto werd dus naderhand genomen om aan te kunnen tonen hoe de schijf erbij lag.
Heeft geen enkel waarde voor een rechter,maar alleen om hier iets te verduidelijken. Meer niet.

Reclame

Marvanc
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#19 , 19 feb 2018 12:14

Ik weet wel dat dit geen waarde heeft voor de rechter, is enkel om aan te tonen dat er hier van speurwerk geen sprake is en op de manier dat zij een foto nemen vlgs mij ook geen bewijskracht heeft. Heb je hun foto's bekeken?

Rapture
Berichten: 124

#20 , 19 feb 2018 14:00

Die foto werd dus naderhand genomen om aan te kunnen tonen hoe de schijf erbij lag.
Heeft geen enkel waarde voor een rechter,maar alleen om hier iets te verduidelijken. Meer niet.
Net zoals die foto van het parkeerbedrijf ook weinig waarde zal hebben. Vanuit dat standpunt kan je immers onmogelijk bepalen of ze er wel lag of niet. Onschuld tot het tegendeel is bewezen.

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#21 , 19 feb 2018 16:32

Dan kom ik hier nog eens terug op mijn eerdere reactie:

En liliput parkeerwachter kon die schijf niet zien liggen

Zichtbaar is zichtbaar, dus ook voor een parkeerwachter die eventueel een dwerg is :lol:

Rapture
Berichten: 124

#22 , 20 feb 2018 09:41

Dan kom ik hier nog eens terug op mijn eerdere reactie:

En liliput parkeerwachter kon die schijf niet zien liggen

Zichtbaar is zichtbaar, dus ook voor een parkeerwachter die eventueel een dwerg is :lol:
Of ze kunnen dan ineens een blinde aanstellen als parkeerwachter :roll:

Marvanc
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#23 , 12 mar 2018 14:14

Ik kreeg ondertussen een betaalherinnering, waarna ik nogmaals gemaild heb met de foto waar de schijf lag. Ik kreeg als antwoord dat ze er niet kunnen op ingaan en dat de retributie terecht is uitgeschreven. Zij beweren nog steeds dat ze er niet lag. Wat zijn mijn verdere stappen nu? Komt het uiteindelijk voor de rechtbank of worden er nog een tijd herinneringen gestuurd.
Van mijn part brengen ze het morgen voor de rechtbank.

Didymus
Berichten: 2061

#24 , 12 mar 2018 16:50

Uiteindelijk zal er een deurwaarder met een dwangbevel komen en dan zal u zelf verzet moeten aantekenen bij de rechtbank.
"sowieso" schrijf je zo.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#25 , 12 mar 2018 18:12

Uiteindelijk zal er een deurwaarder met een dwangbevel komen en dan zal u zelf verzet moeten aantekenen bij de rechtbank.
Parkeerbedrijf moet toch zelf een vordering inleiden voor de vrederechter :?:

Er is geen dwangbevel gezien het om een retributie gaat

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#26 , 12 mar 2018 18:15

Naargelang hoe de foto's van de parkeerwachter getrokken zijn, gaat daar evenmin iets op te zien zijn ...
Op de uwe is ook niet te zien dat uw schijf er ligt

Marvanc
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#27 , 12 mar 2018 20:02

Sorry, de foto's van veraf waar de schijf niet te zien is, is genomen door de parkeerwachter. Verderop zit er een foto om aan te tonen waar de schijf lag. Wat denk je?

Didymus
Berichten: 2061

#28 , 13 mar 2018 09:23

Parkeerbedrijf moet toch zelf een vordering inleiden voor de vrederechter :?:

Er is geen dwangbevel gezien het om een retributie gaat
Nee hoor. Stadsontvanger kan een dwangbevel uitschrijven voor een retributie: http://www.vvsg.be/Omgeving/Documents/L ... gen%29.pdf
"sowieso" schrijf je zo.

Terug naar “Andere”