Parkeerretributie Roeselare

Marvanc
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

Parkeerretributie Roeselare

#1 , 17 feb 2018 06:14

Mijn man kreeg gisteren een retributie omdat hij zogezegd zijn parkeerschijf niet gelegd heeft. De schijf lag er wel degelijk. Wij rijden met een Hyundai Tucson ( een wat hogere auto) . De schijf lag in het midden van het dashboard. Daar zit zo een kleine verlaging. Het was reeds de 4de dag dat hij daar 2x per dag op ongeveer dezelfde plaats en manier parkeerde. Op de foto is de schijf idd niet zichtbaar, maar ook het dashboard niet. Kan ik dit aanvechten? Ik ben hier volledig leek in, maar dit is pure diefstal. Hoe pak ik dit aan of heeft het geen zin en jaag ik me maar in hogere kosten en frustraties?
Ps het lukt me niet om een foto toe te voegen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 17 feb 2018 08:21

De wegcode zegt dat de parkeerschijf achter de voorruit moet liggen zichtbaar voor iemand die voor de auto staat. Hamvraag is of de plaats waar jij de kaart legde hieraan voldoet. Leg de kaart in t vervolg op het dashboard boven het stuur. De wegcode schrijft dit volgens mij niet e pliciet voor maar t is wel gebruikelijk. Zie wegcode art 27.

Maak een foto die aantoont dat de kaart vanaf de stoep zichtbaar was en teken bezwaar aan. De bezwaarprocedure staat normaliter vermeld op het retributiedocument. Kans is mi klein dat ze toegeven.

PS. Van diefstal spreken is er een beetje over. Je wil dat parkeerwachters echte speurneuzen zijn terwijl “iedereen” de schijf net als parkeerticketjes boven z n stuur legt.

Marvanc
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 feb 2018 09:33

Ja dat deed hij de vlgde keer dan wel. Maar hij plaatste ze telkens in het midden ( is zo'n klein beetje dieper) omdat ze zeker niet onder de zwarte band zou schuiven. Ikzelf lig in het ziekenhuis, dus constant op en neer en hij wou zeker zijn dat hij het niet zou vergeten. De vorige dagen heeft er niemand gereageerd. Toen hij het ticket achter de ruitenwisser stak, moet hij ze zeker gezien hebben. Sorry, maar ik vind dit niet fair.

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 17 feb 2018 09:41

Zichtbaar is zichtbaar, dus ook voor een parkeerwachter die eventueel een dwerg is :lol:

Lasto
Berichten: 33
Juridisch actief: Ja
Locatie: Vlaams-Brabant

#5 , 17 feb 2018 09:58

Als het dashboard niet volledig zichtbaar is op de foto die men als bewijs aanbrengt, dan denk ik dat je wel degelijk kans op slagen hebt.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 17 feb 2018 10:18

Denk toch goed na, want als je er 2 aangetekende brieven gaat sturen zal je meer kwijt zijn dan wat je nu moet betalen, aangetekende zending is nu reeds 6,77€, en dan ben je nog niet zeker dat je niet moet betalen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Lasto
Berichten: 33
Juridisch actief: Ja
Locatie: Vlaams-Brabant

#7 , 17 feb 2018 10:55

Denk toch goed na, want als je er 2 aangetekende brieven gaat sturen zal je meer kwijt zijn dan wat je nu moet betalen, aangetekende zending is nu reeds 6,77€, en dan ben je nog niet zeker dat je niet moet betalen.
Denk ook goed na wat de gevolgen op lange termijn zijn, als iedereen zo economisch redeneert. Als je vindt dat je onterecht wordt behandeld, kaart je dat toch best ergens aan.

Als de kosten van een bepaalde "klaagpiste" (bijvoorbeeld een dure aangetekende zending) niet opwegen tegen de baten, waarvoor alle begrip, kan je ook een andere piste overwegen die minder kost.

Wees creatief om toch je punt te maken. Voor een goed functionerende rechtsstaat is dat heel belangrijk!

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 17 feb 2018 11:23

Ik schrijf dit wel om dat TS niet 100% gedaan heeft van wat de wegcode voorschrijft, nl goed zicht baar achter de voorruit legen !

De parkeer wachter moet nu toch niet bij elke wagen gaan speuren waar ligt dit nu, de wetgeving is zeer duidelijk dat het zichtbaar moet zijn.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Marvanc
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#9 , 17 feb 2018 14:13

De kaart lag wel duidelijk goed zichtbaar, weliswaar niet ter hoogte van het stuur. Die lag op 20 cm van de plaats waar het ticket zich bevond. Op de retributie stond ook kleur:onbekend ... zwart is zwart denk ik. Van enig speurwerk is hier absoluut geen sprake. Het was dus de 7de keer deze week dat die op exact dezelfde plaats lag en wees er maar zeker van dat er telkens iemand langskwam. Roeselare staat ervoor gekend dat ze een ware heksenjacht houden. Wie kan mij zeggen waar ik best klacht neerleg? Dank u.

Fortuin
Berichten: 1013

#10 , 17 feb 2018 16:06

Als men het dashboard achter het stuur niet kan zien, dan kan men ook onmogelijk stellen dat de kaart er niet lag. Zelf al lag de kaart er niet, dan kan men niks bewijzen.

Is dit echter wel duidelijk zichtbaar op de foto, dan zou ik er niet aan beginnen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#11 , 17 feb 2018 16:09

Wie kan mij zeggen waar ik best klacht neerleg? Dank u.
Waarom ga niet eens tot de website van het parkeer bedrijf van Roeselare daar staat zelfs een online formulier op om je gelijk te halen !

https://www.parkeren.be/roeselare/parkeerbeleid

Als het een boete is van de politie ga eens tot de politie, want je stelt hier een vraag eerst is het een retributie en toch was het de parkeer kaart ???
Laatst gewijzigd door denlowie op 17 feb 2018 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#12 , 17 feb 2018 16:12

De kaart lag wel duidelijk goed zichtbaar, weliswaar niet ter hoogte van het stuur. Die lag op 20 cm van de plaats waar het ticket zich bevond. .
Wat is het nu? Als je een parkeerkaart legt heb je geen ticket nodig.

Marvanc
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#13 , 17 feb 2018 20:44

Jammer dat ik hier hun foto's tov de onze niet kan weergeven, zou zoveel duidelijk maken. Of kan het toch? Met het hiervoor genoemd ticket bedoelde ik de retributie, sorry.

Marvanc
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#14 , 17 feb 2018 20:59


Marvanc
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#15 , 17 feb 2018 21:00

Dit is de foto dewelke mijn man nam om aan te tonen waar de kaart lag, het uur is hier al aangepast voor de namiddag. Nu nog een proberen om hun foto's te plaatsen.

https://ibb.co/eO9F37
Laatst gewijzigd door Marvanc op 17 feb 2018 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Andere”