misbruik van vertrouwen wat nu ?

patjevdb000
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

misbruik van vertrouwen wat nu ?

#1 , 26 jan 2018 00:14

ik heb een vraag over misbruik van vertrouwen, ik heb begin juni 2017 mijn huis verkocht na een huwelijk van 25 jaar. we waren uit elkaar gegroeid en leefden al 5 jaar apart. beiden hadden we enkele relaties in de tussentijd. bij mij was er een ex lief waarmee ik al eens een korte relatie had gehad en we waren als vrienden uit elkaar gegaan. de totale opbrengst werd eerlijk verdeeld en we gingen elk onze eigen weg. de week nadat ik het geld ontving kwam mijn ex liefje dus de vriendin waarmee ik een kortstondige relatie had aanbellen. ze had ooit eens een sleutel gehad van mijn oud huis en kwam deze terugbrengen. na een lang gesprek melde ze mij dat ze mij eigenlijk wel miste en dat ze als ik het goed vond haar nog een kans wilde geven. aangezien ik nog steeds verliefd op haar was heb ik natuurlijk deze kas niet laten liggen, maar dat had ik beter niet gedaan. nu is de "relatie" voorbij en komt alles aan het licht. om een lang verhaal kort te maken heeft ze mij zover gekregen om voor haar een wagen te kopen, een frigo, een laptop, een ps4 voor haar zoon, een eetplaats, fietsen, een tv, een vaatwas, kledij voor haar dochters, 2 partytafels, 2 hoverboards voor haar dochters en bijna elke week haar inkopen aangezien zij op collectieve schuldregeling zit. telkens met de belofte dat dit voor ons samen was en dat als we dan volgend jaar samen zouden gaan wonen dit zoiezo voor ons samen zou zijn. in het begin verliep de relatie goed met uitzondering dat we nog niet met elkaar konden vrijen omdat ze zogezegt haar regels bleef hebben na een negatieve uitwerking van de prikpil, dit kon volgens de arts tot 3 maand duren maar na 4 maand was er van vrijen nog steeds geen sprake nog steeds had ze last van haar regels volgens haar en werd ze ook steeds meer afstandelijk. we hoefden elkaar niet elke dag te zien, enz . uiteindelijk heeft ze er na 5 maand en een half een punt achter gezet via een sms. kort daarna begon alles uit te komen ze was enkel met mij begonnen omdat ze uit was op mijn geld van mijn huis. ze heeft dit aan verschillende mensen gezegd nog voor ze met mij een relatie aan ging. ik was mij natuurlijk van niets bewust. ook blijkt dat ze tijdens onze "relatie" met verschillende andere mannen naar bed is gegaan. terwijl zij dit zogezegd niet kon door haar "regels". ik voel mij misbruikt en belogen, en ik zou graag willen weten of ik al de dingen die ik haar gegeven heb terug zou kunnen eisen aangezien zij duidelijk misbruik heeft gemaakt van mijn vertrouwen. iemand die weet wat ik kan doen en welke rechten ik heb.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 26 jan 2018 14:13

Dat u zich misbruikt voert en uw vertrouwen een deuk heeft gekregen kan ik begrijpen.
Of dit strafrechtelijk vervolgbaar zal zijn ... daar twijfel ik sterk aan.
de kans dat parket die zaak gaat laten voorkomen is zeer klein.
De zaak via burgerlijke partijstelling rechtstreeks bij de correctionele rechtbank laten voorkomen daar schat ik uw kansen nog veel lager in en de kosten veel hoger.

U hebt de zaken gegeven ... zaken terugvragen zal zeer moeilijk zijn.
http://www.elfri.be/rechtspraak/terugvo ... an-partner

Hamvragen op wiens naam staat de factuur en wie heeft betaald - want bezit geldt als titel van eigendom.
Trouwens u zal het bijzonder opzet moeten bewijzen .. dus dat het haar enkel te doen was om die zaken af te troggelen.

Reclame

Terug naar “Andere”