Ex-vriendin voor de rechtbank gedaagd

gebrokenhart2
Topic Starter
Berichten: 41
Juridisch actief: Nee

Ex-vriendin voor de rechtbank gedaagd

#1 , 21 sep 2017 12:59

Na 5 maand stilte ontving ik gisteren een paniekerige telefoon van mijn ex.

Ze heeft een brief ontvangen van het gerecht, en dient voor hen te verschijnen in een zaak betreffende mensenhandel. Blijkbaar is ze een jaar geleden verhoord door de politie n.a.v. een vriendin van haar.

Het enige waar ze haar toen over hebben aangesproken was een vliegtuigticket dat ze had gekocht voor het meisje in kwestie.

De reden van haar telefoontje was eenvoudig: geld. Ze heeft geld nodig om haar advocaat te betalen en beweert dat het in mijn "best interest" is om haar te helpen, want volgens haar bestaat de kans dat ik er ook in betrokken ga geraken.

Mij klinkt het allemaal vrij bevreemdend in mijn oren, maar ik ben er niet 100% gerust in.

Daarmee even snel een post hier.

Als ze veroordeeld wordt, bestaat dan de kans dat ze tot bij mij komen?

Ik heb er zelf niks mee te maken... buiten dan een tijdje haar "vriend" te zijn geweest...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 21 sep 2017 15:28

Ze probeert uw dan weer geld afhandig te maken. Ik zou daar niet op ingaan, en laat haar haar eigen boontjes doppen. Ze kan natuurlijk van alles aan de politie vertellen, maar ze zal het wel moeten kunnen bewijzen. Als jij zeker bent dat er niets is dat u kan belasten, voeten aan vegen.

gebrokenhart2
Topic Starter
Berichten: 41
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 sep 2017 15:45

Ik dacht al zoiets.

Geen idee of ze werkelijk iets over mij aan de politie gaat vertellen.

Het hele verhaal is raar... Ik heb nooit iets vernomen over haar verhoor, en begrijp niet wat de politie hoopt te bereiken door haar aan te klagen.

Hoewel ze zeker een geldwolf te noemen is, dat hele mensenhandel verhaal klinkt niet als iets voor haar.

Natuurlijk, ik heb geen idee wat ze effectief over haar hebben, er moet toch meer aan de hand zijn buiten een vage beschuldiging gebaseerd op de terugbetaling van een vliegtuigticket?

Volgens wat zij me vertelde zou het daarover gaan.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38587

#4 , 21 sep 2017 17:58

Vraag aan haar eens het PV nr of de gerechtsbrief waarin ze wordt gedagvaard.
Buitenlandse vriendin?
Als vriendin een jaar geleden verhoort is wordt ze in de zaak gezien dagvaarding als medeverdachte.

Als ...en inderdaad als u vernoemd was geweest had u ook al lang verhoord geweest.

gebrokenhart2
Topic Starter
Berichten: 41
Juridisch actief: Nee

#5 , 21 sep 2017 18:20

Ik heb ingestemd om haar morgen te zien, als het kan zal ik die nummers waar u over spreekt opschrijven.

Zij zelf is oorspronkelijk afkomstig uit Marokko, de vriendin is van Portugese nationaliteit.

Ondertussen 2-3 jaar geleden heeft mijn ex haar vriendin met haar kredietkaart een vliegtuigticket naar België gekocht. Bij aankomst in België heeft die vriendin haar het vliegtuigticket terugbetaald.

Over die transactie is ze nu iets meer dan een jaar geleden ondervraagd geweest.

De vriendin zou zijn gaan werken voor een man die de politie reeds verdachte van mensenhandel. De politie beweerde dat het geld dat ze had gekregen de betaling was voor de vriendin naar die man te brengen.

In grote lijnen zou het daar op neer komen.

Redelijk wat van het geld dat ik haar heb gegeven is naar een advocaat gegaan die de zaak "in het oog" hield.

Gisteren stond er een deurwaarder aan haar deur met een dagvaarding.

Nu, ik ken het ganse verhaal uiteraard niet. En ik kan me moeilijk voorstellen dat het echt alleen hierover zou gaan, lijkt me wat dunnetjes om iemand voor te dagvaarden.

Ze zou wel erg agressief zijn ondervraagd indertijd. Haar advocaat heeft nooit details over de zaak te pakken gekregen.

Franciscus
Berichten: 38587

#6 , 21 sep 2017 18:22

Kan bijna niet is een Salduz 3 dus advocaat mag aanwezig zijn bij verhoor.

gebrokenhart2
Topic Starter
Berichten: 41
Juridisch actief: Nee

#7 , 21 sep 2017 18:49

Ze is opgepikt geweest bij haar thuis, de ganse dag ondervraagd geweest.

Daarna pas is ze naar een advocaat gestapt.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#8 , 21 sep 2017 20:18

I
Redelijk wat van het geld dat ik haar heb gegeven is naar een advocaat gegaan die de zaak "in het oog" hield.
Is dat alles wat die advocaat gedaan heeft? Dan zal uw geld wel voor iets anders gebruikt zijn

gebrokenhart2
Topic Starter
Berichten: 41
Juridisch actief: Nee

#9 , 22 sep 2017 09:49

Ik betwijfel het volledige verhaal te hebben gehoord.

Ik vind het allemaal wat vreemd overkomen.

Is het normaal dat een GDW eist om een dagvaarding bij hem op kantoor te komen afhalen bijvoorbeeld?

Bij de paar ervaringen die ik hiermee heb (financiële geschillen die voor de rechtbank zijn gekomen) vond ik de dagvaarding telkens in de bus.

gebrokenhart2
Topic Starter
Berichten: 41
Juridisch actief: Nee

#10 , 22 sep 2017 09:51

Om pas 2 jaar na een ondervraging voor de rechtbank te moeten verschijnen lijkt mij ook zo absurd lang.

Zeker voor waar ze oorspronkelijk over ondervraagd is geweest.

gebrokenhart2
Topic Starter
Berichten: 41
Juridisch actief: Nee

#11 , 25 sep 2017 02:32

De afspraak van vrijdag werd op het laatste moment afgezegd.

Geen idee of ik er mij iets van moet aantrekken, maar voel me toch onrustig.

gebrokenhart2
Topic Starter
Berichten: 41
Juridisch actief: Nee

#12 , 26 sep 2017 01:25

Ondertussen de vraag gekregen om ze 300 euro over te schrijven. Dit om haar te helpen met het betalen van haar advocaat.

Siegfried
Berichten: 94

#13 , 26 sep 2017 01:54

Haar nummer blokkeren, elk contact vermijden en rustig afwachten.

gebrokenhart2
Topic Starter
Berichten: 41
Juridisch actief: Nee

#14 , 26 sep 2017 04:52

Ben niet geneigd om te betalen hoor. :-)

Het zit me gewoon niet goed.

iota
Berichten: 830

#15 , 26 sep 2017 08:37

Ik snap niet waarom u daarvan wakker ligt. Dit riekt uren in de wind naar een scam die uw ex heeft verzonnen om u geld af te troggelen.

Terug naar “Andere”