Ex-vriendin voor de rechtbank gedaagd

Didymus
Berichten: 2061

Re: Ex-vriendin voor de rechtbank gedaagd

#16 , 26 sep 2017 12:12

Laat haar weten dat u niet tolereert dat ze u hier nog verder mee lastigvalt; dit valt onder belaging.
"sowieso" schrijf je zo.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#17 , 26 sep 2017 12:23

Heeft ze dan geen pro deo advocaat?
Daarbij zal dat wel een Salduz cat 3 verhoor geweest zijn waar ze een advocaat vooraf kan raadplegen en zelfs meebrengen naar verhoor.

Voor de rest zie hierboven.

gebrokenhart2
Topic Starter
Berichten: 41
Juridisch actief: Nee

#18 , 26 sep 2017 13:47

Ze wil niet weten van een pro deo advocaat. Zoals gewoonlijk ziet ze het groter, maar nu kan haar nieuwe vriend niet het geld ophoesten om te voldoen aan haar wensen. Of het een scam is durf ik niet zeggen, ze komt echt over als iemand totaal in paniek.

Het toeval wil dat ik een paar weken terug een vriendin van haar heb gesproken. In dit gesprek gaf ik in alle eerlijkheid toe nog steeds sterke gevoelens voor haar te hebben. Waarschijnlijk hoopt ze da mijn overgebleven gevoelens sterk genoeg zijn om haar te helpen.

Los hier van... van dezelfde vriendin ben ik op een paar feiten uitgekomen: haar nieuwe vriend is zelf vrij bekend bij de politie en ze zou er ondertussen al meer dan een jaar mee verkeren.

Afgaande van wat ze me vertelde en wat ik van een vriendin van haar heb gehoord vermoed ik dat ze zich via hem een keertje teveel in een wespennest gestoken en staat ze nu met haar rug tegen de muur. Alleen heeft ze deze keer niemand met voldoende diepe zakken om haar redding te financieren.

Mijn angst? Ik heb haar redelijk wat geld toegestopt door de jaren heen, zonder echt te weten waar het allemaal naar toe gaat. Liefde maakt blind, ik was er van overtuiigd haar met haar huishouden te helpen. Als ik nu terugdenk aan die bedragen zit ik met de schrik daarover door de politie te worden aangesproken.

Ik handelde altijd in goeder trouw, maar als dat geld in verband wordt gelegd vrees ik niet voldoende te hebben aan "ik weet van niets"...

Reclame

Didymus
Berichten: 2061

#19 , 26 sep 2017 14:23

Ik snap je angst, maar dat ga je niet afkopen door haar nu opnieuw geld toe te stoppen. Wel integendeel.

Als de politie inderdaad op een dag aan je deur staat kan je in eer en geweten verklaren dat je niet wist waar ze toen mee bezig was, maar wel voortdurend geld nodig had en dat je haar dat blind hebt toegestopt. Het is heus niet de eerste keer dat een verliefde partner ongewild illegale activiteiten sponsort. Naïviteit is tot nader order niet strafbaar.
"sowieso" schrijf je zo.

gebrokenhart2
Topic Starter
Berichten: 41
Juridisch actief: Nee

#20 , 26 sep 2017 16:48

Ik hoop het.

Haar helpen is uit de boze.... daar heeft ze mij te diep voor gekwetst.

Ik verwacht ook wel halvelings reeds te zijn aangesproken door de politie als er iets naar mij wijst. Zeker gezien ze hun tijd hebben genomen (2+ jaar) om hun zaak op te bouwen.

Wat mij ongerust maakt is de wijze waarop het nu naar buiten komt:
  • Ze beweert te worden vervolgd vanwege een terugbetaling van een vliegtuigticket.
  • Ze zou ook zijn aangesproken over een lift die ze aan een vriendin heeft gegeven.
Het klinkt alsof de politie gewoon iets probeert. Ik heb geen behoefte om ook door de mallemolen te moeten gaan vanwege een dergelijke heksenjacht.

Terug naar “Andere”