auto-ongeval en geen verzekering

churchill19
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

auto-ongeval en geen verzekering

#1 , 20 sep 2017 16:44

Op 9 augustus 2017 had ik een auto-ongeval met blikschade. Ik was in fout maar men verzekering was niet meer in orde.
Heb initiatief genomen om de schade alsnog rechtstreeks te betalen maar de schadeclaim was reeds ingediend bij mijn vervallen verzekering.
Ondertussen heb ik al het nodige ondernomen tot een nieuwe verzekering. Heb ondertussen geinformeerd bij mijn vorige verzekeraar met het verdere verloop maar krijg geen duidelijke antwoorden.
Wat dien ik te ondernemen, wat kan ik mij verwachten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 sep 2017 16:53

Op 9 augustus 2017 had ik een auto-ongeval met blikschade. Ik was in fout maar men verzekering was niet meer in orde.
Definieer "niet meer in orde": ze is op 31 augustus vervallen, maar u was vergeten te betalen? Of u hebt al sinds 2015 geen verzekering meer? Tussen beiden ligt een wereld van verschil... In het eerste geval zal een verzekering mogelijk niet te moeilijk doen, als u de 10 jaren ervoor telkens netjes betaald hebt, en dit niet betalen duidelijk een vergetelheid is. Als het het tweede geval is, vergeet het dan maar dat de verzekering ook maar iets gaat doen voor jou!
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

churchill19
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 sep 2017 16:56

Verzerkering bleek niet meer in orde sinds april 2017

Reclame

churchill19
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 sep 2017 16:57

Ben vooral op zoeken naar wat er mij verder te wachten staat.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 20 sep 2017 17:02

Heeft de politie een PV opgemaakt, of is deze er niet aan te pas gekomen? Wat u al zeker te wachten staat, is dat u de schade van de tegenpartij zal moeten vergoeden. Op zich kan u ook vervolgd worden voor rijden zonder verzekering. Ik dacht dat er ergens centraal bijgehouden werd welke wagens niet meer verzekerd zijn, en dat camera's op de openbare weg de nummerplaten van onverzekerde voertuigen opsporen. U loopt dus sowieso een risico om betrapt te worden. Geen idee of dit ongeval nu sowieso een rood licht zal laten afgaan bij de politie...

Vergoed in ieder geval de schade van de tegenpartij en probeer zo snel mogelijk een nieuwe verzekering te krijgen. Als dit dan toch voor de politierechtbank komt, ben je op dat moment toch al in orde, en zal de poltierechter misschien wat milder zijn...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 20 sep 2017 20:01

vanaf het ogenblik dat men je in gebreke stelt en daar een datum opplakt ben je niet meer verzekerd, hoe dan ook dit zal je zuur opbreken !!

Als je met een wagen buiten komt moet je verzekerd zijn en een keuring hebben, anders zet je dit op stal !

Ik hoop voor u dat er geen zwaar gewonden zijn want dit zou levenslang betalen zijn .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#7 , 21 sep 2017 11:34

Ik hoop voor u dat er geen zwaar gewonden zijn want dit zou levenslang betalen zijn.
Good point. Ik ging er van uit dat het hier enkel blikschade was. Als er iemand invalide uit dit ongeval zou komen, kan de TS inderdaad levenslang betalen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#8 , 21 sep 2017 14:18

Kernvraag is dus of de verzekering je in gebreke gesteld heeft (en dit ook kan aantonen).
Gebeurt normaal met aangetekend én gewoon schrijven.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

churchill19
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#9 , 21 sep 2017 16:51

Er zijn geen gewonden. Beperkte schade aan het voertuig.
Verzekering stelde me in gebreke maar omwille van mijn financiele toesta,nd op dat moment kon ik er niet aan voldoen

Franciscus
Berichten: 38583

#10 , 21 sep 2017 17:48

Als u in gebreke bent gesteld bent u x dagen na de ingebrekestelling niet meer verzekerd. ( ben het juist aantal dagen kwijt).
Maar augustus is er zeker over.
Heeft de politie geen PV opgesteld? In dat geval had uw auto in beslag genomen geweest.

Issued
Berichten: 1227

#11 , 21 sep 2017 23:23

Heeft de politie een PV opgemaakt, of is deze er niet aan te pas gekomen? Wat u al zeker te wachten staat, is dat u de schade van de tegenpartij zal moeten vergoeden. Op zich kan u ook vervolgd worden voor rijden zonder verzekering. Ik dacht dat er ergens centraal bijgehouden werd welke wagens niet meer verzekerd zijn, en dat camera's op de openbare weg de nummerplaten van onverzekerde voertuigen opsporen. U loopt dus sowieso een risico om betrapt te worden. Geen idee of dit ongeval nu sowieso een rood licht zal laten afgaan bij de politie...

Vergoed in ieder geval de schade van de tegenpartij en probeer zo snel mogelijk een nieuwe verzekering te krijgen. Als dit dan toch voor de politierechtbank komt, ben je op dat moment toch al in orde, en zal de poltierechter misschien wat milder zijn...
Er is geen databank van niet verzekerde voertuigen. Elke verzekeraar weet dat voor zijn klanten. Op het terrein dienen er vaak telefoontjes door de politie naar de verzekeraar te worden gemaakt om een takeling te voorkomen. Na kantoor uren kan je enkel aan de groene kaart zien of een voertuig verzekerd is.

BloodNight
Berichten: 621

#12 , 22 sep 2017 08:34

Er zijn databanken van (niet) verzekerde auto's beschikbaar maar niet veel. Er is beterschap op komst. Een voertuig is na de vervalag van het groene document meestal nog een tweetal weken, max 1 maand geldig verzekerd.
Werd er een aanrijdingsformulier ingevuld? Verzekering zal in ieder geval niet uitbetalen.

Terug naar “Andere”