Nederland voor rechtbank dagen?

RSBoy
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Nederland voor rechtbank dagen?

#1 , 09 sep 2017 17:00

Heykes

Een tijd terug heeft de Nederlandse politie tijdens een routinecontrole mijn voertuig in beslag genomen. Indertijd heb ik 2 zware snelheidsboetes niet betaald. Nu kan ik mijn wagen terugkrijgen mits betaling boete maar er zijn nog allerhande kosten bijgekomen. Een nettoloontje die de gemiddelde belg krijgt. Kan ik hiervoor als Belg de Nederlandse staat aanklagen? Kwil mn boetes betalen maar de kosten voor bergen en takelen niet en andere administratieve zever. Dit noem ik pesten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 sep 2017 17:06

Dit is een normaal gegeven, dit word in Belgie ook verrekend de berging en het takelen.

Je kan Natuurlijk een Nederlandse advocaat nemen en proberen het voor de rechtbank te brengen, kans op winst 0

Langs de andere kant vindt je het normaal dat men de boetes niet betaald??.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#3 , 09 sep 2017 17:10

"Kwil"

Klinkt nogal kinderachtig.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

eylis
Berichten: 8836

#4 , 09 sep 2017 17:11

U kan in principe iedereen aanklagen voor wat dan ook. Dan neemt U een advocaat en start U een rechtszaak. Of U die wint is natuurlijk de hamvraag. Maar daar komt U dus pas achter als het U al méér geld gekost heeft dan de administratieve en takelkosten voor uw wagen.....enne, door de band zijn regels en wetten in Europese landen echt wel rechtvaardig opgesteld. Meestal start men geen rechtszaken tegen een land omdat men de bijhorende kosten van een aanhouding omwille van het niet-betalen van zware verkeersovertredingen pesterij vindt. In België zou dit hetzelfde geweest zijn. Heeft u een goede suggestie wie het wegtakelen anders moet betalen?

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#5 , 09 sep 2017 18:22

Indertijd heb ik 2 zware snelheidsboetes niet betaald.
En dan nog komen klagen over kosten etc?
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 09 sep 2017 20:18

Je kan de NL staat altijd dagvaarden, maar ik vrees dat u dat dan een veelvoud van de huidige boete zal kosten, en rode kaakjes.

Franciscus
Berichten: 38583

#7 , 09 sep 2017 21:16

Als u naar NL gaat dan kan men u ook nog eens 'gijzelen' tot de boete betaald is.
Ook veel kans - net zoals in België - dat bij niet betaling op een gegeven moment de wagen gewoon zal verkocht worden omdat de verbeurdverklaring inherent aan uitspraak was.

In NL is het systeem al van toepassing eerst alles betalen en dan beroep aantekenen. Uw beroep zou dus zo wie zo al verworpen worden.

Gezien u net als in BE als de standaard regel is niet inwoners betalen onmiddellijk en u dat niet gedaan hebt vermoed ik dat op uw papieren wel ergens zal staan ....beslag auto daarbij komen takel en stallingskosten van x € per maand.
Na Y maand niet betaald wordt de wagen verbeurd verklaart.

In BE is daar het COIV voor bevoegd.

jef007
Berichten: 1679

#8 , 10 sep 2017 10:32

""heykes""
is misschien beter dat ge met uw mentaliteit een tijdje niet meer met de auto rijdt!
spaar een beetje, krijg een beetje schuldinzicht en betaal dan uw boete.

Terug naar “Andere”