Wagen klemgezet prive werf

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Re: Wagen klemgezet prive werf

#16 , 08 sep 2017 11:32

"private parking, enkel te gebruiken voor klanten van Huppeldepupstraat 6-20'. Wel wij moesten op nummer 6 zijn, dus wij parkeren, wij komen terug aan de wagen de parking is door middel van een hefboom afgesloten.
Waarom heb je niet aan de eigenaar van nummer 6 gevraagd om de hefboom te openen, in dat geval? Als ik al eens naar een grootwarenhuis ga waar de parking met slagbomen afgesloen is, en ik ben bij het buitenrijden mijn kaartje kwijt, of het werkt niet zoals het hoort, dan vraag ik gewoon aan iemand die in het grootwarenhuis werkt, om me alsnog buiten te laten. Mijn rekening van het grootwarenhuis laten zien is voldoende. Problem solved...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
VBA
Berichten: 44

#17 , 08 sep 2017 11:35

[Waarom heb je niet aan de eigenaar van nummer 6 gevraagd om de hefboom te openen, in dat geval? Als ik al eens naar een grootwarenhuis ga waar de parking met slagbomen afgesloen is, en ik ben bij het buitenrijden mijn kaartje kwijt, of het werkt niet zoals het hoort, dan vraag ik gewoon aan iemand die in het grootwarenhuis werkt, om me alsnog buiten te laten. Mijn rekening van het grootwarenhuis laten zien is voldoende. Problem solved...
Uiteraard hebben we dat eerst gevraagd... Zij hadden geen sleutel (of beweerden geen sleutel te hebben) van de hefboom. We hebben ook naar de fabrikant van de hefboom gebeld, zij hebben het management proberen te contacteren maar daar gaf ook niemand thuis.
De politie was uiteraard een laatste optie.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#18 , 08 sep 2017 12:57

Heb ooit een opendraaiende poort deels gedemonteerd door de scharnieren los te vijzen.
Stond ook op een privéparking in centrum Antwerpen ( op 100 meter van de Grote Markt) waar ik wel meer had gestaan, en achter mijn rug had men de poort gesloten, die anders altijd open stond. Gelukkig heb ik in de koffer van mijn wagen nogal wat werkgerief liggen, waaronder een Engelse sleutel. Op 10 minuten was de klus geklaard. De maand later was er een nieuwe poort, met afstandsbediening :evil:

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#19 , 08 sep 2017 14:33

Uiteraard hebben we dat eerst gevraagd... Zij hadden geen sleutel (of beweerden geen sleutel te hebben) van de hefboom.
Hoe kan de parking voorbehouden zijn aan iemand die de hefboom niet kan bedienen? Vreemde situatie...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

VBA
Berichten: 44

#20 , 11 sep 2017 07:59

Uiteraard hebben we dat eerst gevraagd... Zij hadden geen sleutel (of beweerden geen sleutel te hebben) van de hefboom.
Hoe kan de parking voorbehouden zijn aan iemand die de hefboom niet kan bedienen? Vreemde situatie...
Klopt maar zo was de feitelijke situatie in elk geval. Ik wou hier enkel mee aantonen dat ook de politie niet happig is om hiervoor te komen.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#21 , 28 sep 2017 12:23

misschien beetje ver gezocht, zou de agent de wagen die zulke ingang naar ondergrondse parking blokkeert niet kunnen laten takelen in het belang van de brandveiligheid (of iets gelijkaardig)?
Als die wagen voor een nooduitgang zou staan, zou dit zeer zeker kunnen. Maar als het ergens brand, is het niet de bedoeling dat je met je wagen "ontsnapt", maar gewoon te voet. Als de wagen dus niet belemmert dat mensen te voet de garage op een normale manier kunnen verlaten, denk ik niet dat deze een gevaar vormt voor de brandveiligheid. Normaal gezien verlaat je een ondergrondse parkeergarage ook via een deur, niet via de poort waar de wagens door moeten.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#22 , 28 sep 2017 23:09

misschien beetje ver gezocht, zou de agent de wagen die zulke ingang naar ondergrondse parking blokkeert niet kunnen laten takelen in het belang van de brandveiligheid (of iets gelijkaardig)?
Als die wagen voor een nooduitgang zou staan, zou dit zeer zeker kunnen. Maar als het ergens brand, is het niet de bedoeling dat je met je wagen "ontsnapt", maar gewoon te voet. Als de wagen dus niet belemmert dat mensen te voet de garage op een normale manier kunnen verlaten, denk ik niet dat deze een gevaar vormt voor de brandveiligheid. Normaal gezien verlaat je een ondergrondse parkeergarage ook via een deur, niet via de poort waar de wagens door moeten.

heb het niet bedoeld om te ontsnappen met de wagen bij brand of zo, das beetje idioot :p

brandweer moet wel zonder hinder aan een garage brand geraken, wat ze normaal doen via de poort, in het slechtste geval moet een heel gebouw ontruimd worden via de garage.

als er dan een verkeerd geparkeerde wagen staat die de evacuatie (te voet ;) )/ bluswerkzaamheden hindert . . .

Terug naar “Andere”