Privacy en jongeren

sandra s
Topic Starter
Berichten: 9

Privacy en jongeren

#1 , 26 aug 2017 22:22

Ik ben net te weten gekomen dat er bij een gezin thuis gefilmd wordt. Nu is het zo dat die mensen heel veel jongeren ontvangen en slaapfeestjes houden. De vrouw des huizen papt aan met de jongens en de man filmt de groep meiden die in de salon en eetkamer slapen. Ik vind dit gebeuren nogal vreemd. De berichten die mijn vriendin haar zoon krijgt zijn geen normale gesprekken. Mijn neef, die in dezelfde vriendengroep zit, kreeg ook rare berichten zoals " ik mis u schatje" of spijtig dat je niet mag blijven slapen". Ik heb hier een heel raar gevoel bij. Maar ik vrees dat ik hier weinig kan aan doen. Wat is de juiste juridische stap om deze jongeren te beschermen en mogen die mensen deze jongeren zomaar filmen zonder hun weten en zonder het weten van de ouders?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 27 aug 2017 00:04

Hoe oud zijn die kinderen?

sandra s
Topic Starter
Berichten: 9

#3 , 27 aug 2017 00:39

Dat gaat van 13 jaar tot 17. Mijn neef 15 en de zoon van mijn vriendin 13 jaar.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 27 aug 2017 00:44

Als er meerdere kinderen zijn die dat kunnen bevestigen.
Niet wachten en naar uw lokale politie gaan dienst jeugdpolitie of naar de dienst slachtofferzorg die kunnen u dan bijstaan bij de verdere procedure.
Tegen zo weinig mogelijk derden hier iets over vertellen.

sandra s
Topic Starter
Berichten: 9

#5 , 27 aug 2017 00:58

We gaan op zeker spelen en naar politie gaan. Dank u voor de snelle reactie

Terug naar “Andere”