oplichting?

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

Re: oplichting?

#16 , 03 aug 2017 09:15

En pas iets versturen als het geld geld en wel op uw eigen rekening staat.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
catherineL
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

#17 , 03 aug 2017 14:39

Beste,
Ik heb identiek hetzelfde bericht gekregen nav een advertentie op tweedehands.be
Ze doen zelfs niet de moeite om het bericht te veranderen! Mijn frank is pas gevallen nadat we tot een akkoord kwamen over de prijs en de instructies ineens wel heel ingewikkeld werden. Kunnen we hier niets aan doen op tweedehands.be? De persoon bekend maken bij Tweedehands.be? Of gebeurt daar niets mee?


Bonsoir,
Merci d'avoir donné suite à mon message, je désire l'acheter et je suis
prête à faire un rajout de 35 EUR
afin que l'article me soit réservé, cependant j'aimerais vous envoyer
l'argent en espèce dans une enveloppe via le service de livraison de courrier DHL EXPRESS à
votre adresse et vous recevrez l'argent par le service d'enlèvement
DHL sur place à votre domicile.
Sur ce, merci de bien vouloir remplir ce formulaire
Nom:
Prénom:
Adresse :
Numero de téléphone :
Montant global :
Afin que je puis effectuer l’expédition et vous en tenir informer .
N.B: Sachez que tous les frais sont à ma charge.
Mes coordonnées :
Sophie Leroy

WP002
Berichten: 1479

#18 , 03 aug 2017 15:05

De site doet juist niks om dit soort fraude tegen te gaan.

Reclame

jef007
Topic Starter
Berichten: 1681

#19 , 03 aug 2017 16:12

welkom in de club

Siegfried
Berichten: 94

#20 , 03 aug 2017 16:37

De site kan daar weining tegen doen omdat ze gewoon een nieuwe account maken. Een jaartje terug kreeg ik het ene bod na het andere, telkens hoger dan de vraagprijs. Het ging om een PayPal scam.

Gewoon negeren. Meeste van die oplichters zitten in Nigeria.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#21 , 03 aug 2017 16:45

Je kan alsnog meegaan in het verhaal, en op het moment dat die code moet aangekocht worden, zeggen dat je dit niet ziet zitten... Kwestie van eens te kijken hoe veel moeite ze doen. :wink:

Ik heb zo ooit "Microsoft" aan de telefoon gehad, dat er iets mis was met mijn PC en of ik deze even wou opzetten zodat ze konden meekijken. Aangezien ik wel wat tijd had, ben ik mooi meegegaan in hun verhaal, maar me echt volledig van "den domme" gehouden. Een cmd prompt openen om mijn IP adres te kunnen zien? Geen idee hoe dat moet, mijnheer. Via de start-knop? Waar vind ik die? En dan cmd intikken? smd? Doet niks! Nee, cmd! Ah, OK, cmt! Doet ook niks? NEE, CMD!!! Etc... Ik denk dat ik een half uur met die vent aan de lijn gehangen heb en nog gaf hij niet op. Ik ben geëindigd met de vraag of ik eigenlijk Inernet nodig had voor hen om te kunnen inbellen, aangezien ik geen internet had? Ze hebben dan beleefd gezegd dat het zo niet zal lukken en hebben ingehangen. Nooit meer iets van gehoord... Hun Engels was rampzalig, maar het doorzettingsvermogen bewonderenswaardig ;-)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Andere”