oplichting?

jef007
Topic Starter
Berichten: 1683

oplichting?

#1 , 01 aug 2017 16:52

graag jullie mening : iemand zou een tafel van mij willen kopen (via 2dehands website) en ik zou het hieronder staande moeten doen. Oplichting???
dank bij voorbaat

Bonsoir,
Merci d'avoir donné suite à mon message, je désire l'acheter et je suis
prête à faire un rajout de 35 EUR
afin que l'article me soit réservé, cependant j'aimerais vous envoyer
l'argent en espèce dans une enveloppe via le service de livraison de courrier DHL EXPRESS à
votre adresse et vous recevrez l'argent par le service d'enlèvement
DHL sur place à votre domicile.
Sur ce, merci de bien vouloir remplir ce formulaire
Nom:
Prénom:
Adresse :
Numero de téléphone :
Montant global :
Afin que je puis effectuer l’expédition et vous en tenir informer .
N.B: Sachez que tous les frais sont à ma charge.
Mes coordonnées :
Sophie Leroy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 aug 2017 16:57

Als zij u geld gaat bezorgen is dit toch geen oplichting ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

jef007
Topic Starter
Berichten: 1683

#3 , 01 aug 2017 17:27

Lowie, ""iets"" zegt me daar er iets niet klopt, waar ik weet niet waar ergens de truc zit

Reclame

Kali
Berichten: 762

#4 , 01 aug 2017 17:57

Ik dacht dat ik onlangs hierover een topic gezien had?

Google eens op de naam en de verzendingswijze en u komt een aantal websites/ topics tegen

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#5 , 01 aug 2017 18:17

Arnaque. Kijk inderdaad maar eens online op die naam en de term 'arnaque'. Niet reageren.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#6 , 01 aug 2017 19:53

Gaat er niet op in, wil je geen hoop geld kwijt zijn.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

jef007
Topic Starter
Berichten: 1683

#7 , 01 aug 2017 21:06

ja, maar hoe dan?

Siegfried
Berichten: 94

#8 , 01 aug 2017 22:51

Hoe? Zo.

https://forum.urban360.com/index.php?/t ... l-express/

En quoi consiste l'arnaque ?
on vous propose de payer votre objet en liquide et pour plus de sécurité, d'utiliser le servcie DHL express. Sauf que cela demande d'acheter un code NEOSURF, qui est un vrai service pour recharger les cartes prépayés, et de communiquer les codes fournis par le point de vente afin de payer l'assurance du transfert d'argent. Donc la personne vous fait croire qu'elle envoi 100 euros de plus que le montant de l'objet que vous vendez, pour vous rassurer sur la "normalité " de cette procédure. Mais au moment où vous transmettez les codes de cette fameuse "recharge", la personne va l'utiliser pour créditer sa carte avec vos 100 euros et vous, vous l'avez dans le :humour.31:. La personne n'hésite pas à utiliser le nom de DHL de manière frauduleuse avec une fausse adresse mail pour donner de la crédibilité à son arnaque, et ça va même loin, très loin jusqu'aux menaces...

jef007
Topic Starter
Berichten: 1683

#9 , 02 aug 2017 12:31

et pour les flamands?

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#10 , 02 aug 2017 12:32

et pour les flamands?
Die mogen bedrogen worden :lol: .
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#11 , 02 aug 2017 13:02

et pour les flamands?
....la même chose! Google translate maakt er een potje van dus om u te helpen:

Blijkbaar biedt men aan om (hier 35 euro) meer te betalen en het geld voor de transactie op te zenden via DHL. alleen: om die verzending mogelijk te maken dient u eerst een soort prepaidcode te kopen en het nummer daarvan doorgeven.

Dat geld (35 Euro) wordt prompt verdonkermaand en uiteraard komt er nooit een enveloppe met geld voor de echte transactie toe van DHL. Doel is om u (in dit geval) de 35 Euro afhandig te maken, niet de goederen.

En ongetwijfeld worden lijsten met de gegevens van de 'pigeons' die daarin trappen doorverkocht.

Over 'flamands' gesproken: hier in Brussel is dat bij bepaalde jongerenbendes slang om iemand aan te duiden die meestal vrij welstellend is en makkelijk kan gepluimd worden :lol:
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

jef007
Topic Starter
Berichten: 1683

#12 , 02 aug 2017 16:30

ahaaaa

merci beaucoup Xenophon

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#13 , 02 aug 2017 16:41

Zal idd wel oplichting zijn, maar tot nu toe heeft de persoon in kwestie nog niet gevraagd om zo'n prepaid code te kopen...

Maar misschien eens de link naar het geposte artikel hierboven eens doorsturen naar de "koper" en vragen wat haar reactie daarop is? ;-)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#14 , 02 aug 2017 16:42

TS moet het eens uitproberen en ons het resultaat laten weten.
Zo leren we bij.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

WP002
Berichten: 1479

#15 , 03 aug 2017 08:19

Zal idd wel oplichting zijn, maar tot nu toe heeft de persoon in kwestie nog niet gevraagd om zo'n prepaid code te kopen...
Wees gerust, dat komt nog.
Gewoon zeggen dat je alleen contant in het handje of overschrijving accepteert. 99,99 % kans dat je er nooit meer wat van hoort.

Terug naar “Andere”